Crittercism przeanalizował ponad 214 milionów uruchomień aplikacji korzystających z usług tej firmy w listopadzie i grudniu ubiegłego roku. 162 miliony aplikacji uruchomiono na iOS-ie, 52 miliony na Androidzie. Oznacza to, że statystyki są korzystniejsze dla Androida z uwagi na to, że aplikacji dla iOS-a było po prostu więcej. Jednak po zrównaniu danych, produkty z App Store dalej są w tyle. Pierwszy kwartyl aplikacji: 0,15 procent uruchomień na Androidzie kończyło się “zwiechą”, zaś na iOS-ie aż 0,51 procent. Drugi kwartyl: 0,73 procent kontra 1,47 procent. Trzeci kwartyl: 2,97 procent kontra 3,66 procent.
I, jako ciekawostka, 74,41 procent zawieszeń aplikacji dla iOS-a miało miejsce na iPhone’ie, 14,81 procent na iPodzie touch, a 10,72 procent na iPadzie.
Na badanie zwrócił nam uwagę Czytelnik, Rafael K. Dziękujemy!