Z portalu nk.pl regularnie korzysta kilkanaście milionów Użytkowników – są to Polacy zarówno z kraju, jak i kontaktujący się z rodziną emigranci. Tylko w grudniu 2011 internauci zostawili w portalu ok. 9 mln zdjęć, 21 mln wpisów na mikroblogach oraz 35 mln komentarzy do profili. Przeciętny Użytkownik ma 170 znajomych. Dane te mogą być bezcennym źródłem optymalizacji komunikacji marketingowej poprzez profilowanie behawioralne, z pełną gwarancją anonimowości Użytkowników. “Serwisy społecznościowe przetwarzają ogromną ilość danych. Możliwość ich efektywnej analizy stanowi istotne wyzwanie technologiczne. Dlatego w ramach Research.NK działa dedykowana grupa zajmująca się wyłącznie rozwijaniem i obsługą centralnej bazy danych (tzw. hurtowni danych). Nie zdecydowaliśmy się na rozwiązania komercyjne dostępne na rynku ponieważ wiemy, że nasze potrzeby są unikalne. W związku z tym, że rozwiązania oparte na analizie danych są jednym ze strategicznych kierunków rozwoju spółki, w przyszłości będziemy w coraz większym stopniu potrzebować rozwiązań elastycznych i bardzo wydajnych i sprawny zespół wewnętrzny jest w stanie to zapewnić przy zachowaniu efektywności kosztowej.” – mówi Krzysztof Sobieszek.
Rozwiązania badawcze zespołu Research.NK są zgrupowane w 3 kategoriach. Pierwsza z nich to Badania Grup Celowych (m.in. sondaż Overnight.NK czy też badania wąskich grup). Oferowane rozwiązania wesprą marketerów na wstępnym etapie prac z marką, np. przy budowaniu strategii. Dostarczą również szczegółowego opisu i umożliwią segmentację grupy celowej, wraz z dogłębnym zrozumieniem motywów i zachowań jej reprezentantów. Badania Wspierające Komunikację (m. in. CopyTest.nk oraz ContentGenerator.nk) to rozwiązania, które pomagają zoptymalizować komunikację marketingową nawet w przededniu realizacji kampanii reklamowej. Przykładowo, ContentGenerator pozwala podnieść poziom zaangażowania odbiorców kampanii poprzez udostępnianie wyników badań jako materiału do komentowania, kontestowania i przekazywania znajomym. Trzecią kategorią rozwiązań oferowanych przez Research NK są Badania Efektywności Komunikacji (m. in. MainPageEffect.nk czy ROSeffect.nk). W tej grupie znajdziemy narzędzia do kontroli i ewaluacji kampanii. Dzięki nim precyzyjnie podsumujemy benefity, którymi zaowocowała dana kampania reklamowa.
Usługami najczęściej wykorzystywanymi przez aktualnych klientów Działu Badań są jak dotąd: badania ankietowe CAWI, badania ankietowe na próbach reprezentatywnych dla całości lub części polskich internautów, badania jakościowe – grupowe (Moderowane Społeczności Badawcze) oraz indywidualne (Wywiady Indywidualne Online). Udział w tych badaniach jest zawsze dobrowolny i związany z wynagrodzeniem Użytkownika.