Właśnie dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić szczególną uwagę na tę grupę odbiorców. Zgodnie z badaniami GUS-u, zakupy w sieci robi już ok. 10% osób w wieku 55-64 lata i 3% w wieku 64-74 lata. W tej chwili jest to dość niewielka grupa, ale w ostatnich latach nastąpił w jej obrębie znaczący wzrost. Trzeba jednak pamiętać o tym, że polscy seniorzy dopiero poznają możliwości internetu, a udogodnienia związane z e-zakupami są konieczne, by chętniej z nich korzystali.
Niestety, twórcy e-sklepów to najczęściej osoby młode, którym obce są trudności, na jakie natrafiają ludzie starsi. –
Dlatego planując platformę do obsługi e-sklepu, powinno się zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób będzie ona postrzegana przez osoby słabiej widzące, bądź o mniejszej sprawności ruchowej, a także ludzi bez doświadczenia i umiejętności poruszania się w internecie. Seniorzy mogą mieć problem ze zrozumieniem podstawowych technik i rozwiązań tak oczywistych dla pozostałych internautów — tłumaczy Jolanta Żochowska z DeCommerce.pl. Dobrym przykładem może być często obserwowany problem z odróżnieniem boksu wyszukiwania zamieszczonego na stronie internetowej od pola adresu www.
Dla osób starszych komputer i internet to rzeczy skomplikowane, z którymi muszą się jeszcze oswoić, a to wymaga dużo czasu. Jeśli więc chcemy otworzyć się na tę grupę, musimy przede wszystkim zapewnić łatwość nawigacji i uprościć rozwiązania techniczne w e-sklepach.