Trzyletnia współpraca firm Nvidia oraz studia Weta zaowocowała opracowaniem programu pomocnego w tworzeniu skomplikowanych efektów specjalnych o nazwie PantaRay. Narzędzie to studio Weta najpierw wykorzystało w filmie “Avatar”, następnie w nowszym tytule “Geneza Planety Małp”. Teraz, na potrzeby najnowszego tytułu, narzędzie kolejny raz udoskonalono, dodając możliwość tworzenia cieni w technologii śledzenia promieni zarówno z ogromnych jak i małych źródeł światła. Modelowanie tak realistycznych cieni nie było jednak prostym zadaniem. Największym wyzwaniem dla twórców filmu było opanowanie zachowania światła w pełnym cyfrowym środowisku. W tym celu rozwinięta została metoda określania miejsca odbicia światła skupionego i rozproszonego oraz uzyskanie efektu tzw. miękkich cieni.
Oświetlenie w Przygodach Tintina to nowy wymiar realizmu. Magazyn Variety określił produkcję, jako wyjątkowo dokładny przekład obrazu Herge na niemal realny wielowymiarowy świat, szczególnie widoczny w grze światłocienia. Efekt doceniło grono specjalistów tematu – film został nominowany do nagrody zarówno przez Visual Effects Society jak i amerykańską Akademię Filmową.