W związku ze spotkaniem w Białym Domu możemy spodziewać się znaczących ruchów w zakresie wdrażania Do Not Track – mechanizmu pozwalającego internautom zrezygnować ze śledzenia w Sieci, w tym:
- Google wprowadzi Do Not Track do swojej przeglądarki Google Chrome
- Reklamodawcy zrzeszeni w Digital Advertising Alliance będą aktywnie reagowali na nagłówek Do Not Track
- Federalna Komisja Handlu wymusi respektowanie regulacji Do Not Track
Mozilla była pierwszą organizacją, która wprowadziła Do Not Track do przeglądarki internetowej. Nagłówek został dodany do Firefoksa rok temu, a obecnie korzysta z niego 18% użytkowników mobilnego i 7% desktopowego Firefoksa.
Cele jakie Mozilla stawia przed sobą w zakresie rozwoju Do Not Track to:
- danie użytkownikom prawdziwego wyboru poprzez możliwość zrezygnowania ze śledzenia
- ograniczenie ilości i szczegółowości zbieranych danych
- danie kontroli użytkownikwi nad informacjami o nim