Jak wskazują eksperci większość badań popularności serwisów zakupów grupowych opiera się na ocenie ruchu generowanego na stronie. Tymczasem miernikiem znacznie lepiej opisującym sukces biznesowy portali jest faktyczna sprzedaż ofert.
Liderami są te portale, które mogą pochwalić się największą liczbą i najwyższą wartością transakcji generowanych przez aktywnych użytkowników. To konkretny, najważniejszy miernik jakości oferty oraz zdolności każdego serwisu zakupów grupowych do pozyskania realnych klientów — mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i Członek Zarządu firmy Gruper
. – Kluczowe czynniki wpływające na efekty działania portalu na rynku to systematyczne rozszerzanie portfolio towarów i usług dostępnych w serwisie i dbanie o najwyższą jakość prezentowanych ofert — dodaje.
Eksperci Gruper.pl szacują, że dwaj najwięksi gracze na rynku Groupon i Gruper generują ok. 80% realnej sprzedaży w segmencie zakupów grupowych. –
Z początku Groupon kontrolował około 90% rynku. Dziś oceniam jego udział na około 55%, podczas gdy Gruper odnotował wzrost od 10% do 25% w chwili obecnej — mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i Członek Zarządu serwisu Gruper.pl.