“Są dwie sprawy: pamięć i moc obliczeniowa” — powiedział.
“Potrzebujemy bardzo dużo mocy obliczeniowej. Im więcej będzie jej w urządzeniu, tym lepiej; wykorzystamy to”
. Moc obliczeniowa oznacza oczywiście wydajność procesora i układu graficznego. Według Anderssona wystarczyłoby 2GB RAM. 4GB by zadziałało a 8 GB byłoby w sam raz. Zalecana specyfikacja dla Battlefield 3 to 4GB.
Jednak obecna generacja konsol i tak potrafi już wiele biorąc pod uwagę ograniczenia ich specyfikacji. Wszystko dzięki zamkniętej architekturze każdego urządzenia. Xbox 360 posiada 512 MB GDDR3 RAM a Playstation 3 ma 256MB XDR RAM oraz 256MB GDDR3 VRAM. Pomimo tego gry powstające na te konsole są coraz ładniejsze.
Jeśli chodzi o układ graficzny Andersson twierdzi, że oczywiście musi być wydajniejsza ale nie sądzi by konsole miały w przyszłości po kilka układów graficznych.
Andersson powiedział, że obecnie powstaje kilka gier korzystających z silnika Frostbite 2, lecz nie chciał wychodzić poza już zapowiedziane tytuły. Niedawno EA jednak zapowiedziało, że Medal of Honor Warfighter i Command & Conquer: Generals 2 będą korzystać z tej technologii.