Żadnego limitu lvlowania, brak osobnych serwerów na PvP i PvE, będą osobne miejsca na PvP. Ale po kolei, wszystko jest tak bardzo w fazie projektu, że nie wiadomo jaką nazwę będzie miała gra. Serwer będą odróżniały się dramatycznie, jedne będą choćby światami podwodnymi, inne wulkanicznymi, co ciekawe ten sam Avatar będzie mógł się przenosić pomiędzy nimi.
Tworzenie postaci jest chyba najdziwniejsze lub jak kto woli najfajniejszym elementem całego projektu. Otóż możemy stworzyć własną rasę, składającą się z elementów innych ras, ot choćby elfie ręce z ludzką głową i nogami orka, będzie to wyglądało jak zabawa w doktora Frankensteina. Małżeństwa pomiędzy różnymi rasami i płciami nie będą problemem. Będziemy mogli mieć dzieci, lub je adoptować, a później nimi grać. Tylko jak będzie wyglądać podział pomiędzy rodziców, czy będziemy mogli zagrać tą samą postacią na rożnych kontach, w sumie jednak oboje rodziców miało równy wkład w “urodzenie” malucha. Ellwood pomysłodawca projektu i jednocześnie multimilioner, który wygrał 42 miliony dolarów w kumulacji Maryland’s Mega Millions zapowiada, że gra będzie miała integrację z paypalem i Amazon. Miejmy nadzieje, że gra nie stanie się Pay2Win, bo takich gier unikają niemalże wszyscy gracze na świecie. Kupowanie “itemków”, będzie się odbywać za realne pieniądze i walutę w grze. Wszystkie dostępne itemy u NPC mają być użyteczne, w odróżnieniu do masy crapu w większości MMO.
Ta gra powinna nazywa się Sandbox RPG, bo choćby wierzchowce na których dane będzie nam jeździć będzie więcej niż odcinków typowej opery mydlanej. Smoki, konie, pegazy i inne dziwne stwory na których będziemy przemierzać świat wzdłuż i wszerz dostępne będą od 1lvl. To moim zdaniem dobry pomysł bo mam dość grania w gry w których mój bohater musi biegać w tą i z powrotem by wykonać kolejne questy, a ma za niski lvl lub za mało kasy żeby używać teleportów lub innych zmyślnych środków lokomocji.
Wątek główny jakiś będzie, ale jest on odstawiony na boczny tor, najważniejsze będą zadania stworzone przez Ellwooda lub przez samych graczy. Chcesz kupić dom nie ma sprawy, chcesz wynająć go lub sprzedać żaden problem, tu jak i w innych składowych tej gry nie ma żadnych ograniczeń, przynajmniej w fazie projektu. Chcesz założyć przydomowy ogródek lub hodowle strusiów, czemu by nie? Wielkie miasta będą kontrolowane przez samą grę, ale już miasteczka mogą być własnością gracza. Na własnym kawałku ziemi możemy postawić tawernę, zbrojownie i wiele innych. Wspomniałem o tworzeniu własnych zadań, otóż będą one mogły być właśnie tworzone we własnych miastach. Odwiedzający będą mogli je wykonać, gracz będzie mógł zmieniać zasięg i dzienną ilość wykonywanych questów. Dodatkowym smaczkiem będzie możliwość ustawienia swojego miasta na rozgrywkę PvE, czyli environment będzie mógł wpaść i odebrać ci miasto.
Dom Aukcyjny nie będzie miał ograniczeń ze względu na frakcje, czy rasy. Jedynym czynnikiem jaki ogranicza tu cokolwiek jest forma sprzedaży. Jeżeli będziemy sprzedawać rzeczy za pieniądze realne dostaniemy tylko 50% ceny, 45% pójdzie na rozwój gry a 5% na dowolną organizację charytatywną, którą gracz będzie mógł wybrać. Sam dom aukcyjny nawet w przypadku pieniędzy w grze będzie miał opłaty, chyba że będziemy posiadać swoje miasto, lub nasz gildia będzie mieć swoje.
Również produkcja oraz zbieractwo znajdą się w grze, tworzenie broni i zbroi oraz wydobywanie węgla będą na porządku dziennym jak w innych grach. Smaczkiem, który będę uwielbiał w tej grze może się okazać przełomem, którego mi brakuje w kilku grach jak np. EVE Online. Chodzi tu dokładnie o obsługę pewnych funkcji na mobilnych aplikacjach, pomysłodawca napisał, że będziemy mogli łowić sobie rybki w czasie kiedy czekamy na wizytę dentysty. W czasie niemalże wszechobecnych urządzeń “smart” taki krok wydaję się naprawdę rozsądny.
Walka w kosmosie, czemu nie, to tylko projekt więc Ellwood mógł napisać wszystko co mu wpadło do głowy, jeżeli sprawdzi się choćby połowa obiecanych rozwiązań to i tak będzie to najbardziej rewolucyjna gra na rynku. Tworzeni własnych statków kosmicznych i tak dalej i tak dalej.
Sam Avatar nie będzie nawet ograniczony klasowo. Każda z głównych klas Mag, Łowca, Kleryk, Wojownik będzie miała cztery podklasy. Pierwsze trzy będzie można wybrać od razu, natomiast ostatnią możemy odblokować po opanowaniu poprzednich.
1.Mag:
– Steampunk (DPS) Ma używać technologii, żeby zwiększyć swoją moc. Będzie mógł zbudować androida.
– Gardnerian (DPS) Typowy mag polegający na naturalnej magii.
– Alexandrian (Healer) Mag bazujący na elementach. Będzie mógł wskrzeszać.
– Rosicruicianest (Healer/DPS) Bazujący na technologii, może wybrać pomiędzy kompanem, umarlakiem a androidem. Wszystkie poprzednie są wymagane żeby wybrać tą klasę.
2.Łowca:
– Earthian (DPS) Władca zwierząt, tych naziemych.
– Aviarian (DPS) Władca latających stworów.
– Aquarian (DPS) Władca wodnych stworów.
– Beast Master (Tank) Połączenie wszystkich poprzednich. Może dodać technologie do swojego uzbrojenia. Będzie miał zdolności CC.
3.Kleryk:
– Guardian (Tank) CC oraz zdolności do ochrony całkowitej ochrony jednego członka drużyny. Będzie używał technologii.
– Paladin (DPS) Będzie używał technologii i naturalnych żywiołów.
– Prime (DPS) Czysta siła mięśni, zero zabawek I magii.
– Master Spiritualist (DPS/Tank) Połączenie wszystkich poprzednich.
4. Wojownik:
– Cyborg (DPS) W 100% technologiczny I w 100% do bliskiego zwarcia.
– Gladiator (Tank) Połączenie technologii I żywiołów. Będzie posiadał umiejętności crowd control.
– Weapon Master (DPS) Będzie używał technologii, atakować może również z dystansu lub przy użyciu umiejętności AOE.
– Terminator (Tank/DPS) Umiejętności crowd control, aoe I atakuję również będzie atakować z dystansu. Połączenie poprzednich sub klas.
Życzymy wszystkiego dobrego przy projekcie. Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej lub wesprzeć projekt finansowo to zapraszam pod link.