Liczba transakcji kartowych wzrasta, nie są one jednak jeszcze wykorzystywane przez Polaków na większą skalę. W ujęciu międzynarodowym pozycja kart na rynku płatności internetowych ma zupełnie inny, szerszy wymiar, niż w Polsce. W wielu krajach karty są podstawowym narzędziem płatniczym — mówi Joanna Kuzdak, Dyrektor Zarządzająca PayU S.A. –
Coraz więcej osób płaci kartami w tradycyjnych sklepach, teraz jest czas na to, żeby przenieść to przyzwyczajenie do Internetu. W efekcie pieniądze w portfelu nie będą nam w ogóle potrzebne, bo za wszystko zapłacimy kartą lub telefonem — dodaje.
W wielkanocnym badaniu PayU przeprowadzonym wśród użytkowników Allegro zapytano także o świąteczny budżet. Największa grupa ankietowanych (56 proc.) wyda na przygotowanie Świąt, łącznie z zakupem prezentów, od 100 do 500 zł. Co piąta osoba przeznaczy na ten cel kwoty między 500 a 1 000 zł. Tylko 3 proc. ankietowanych wyda nawet 2 tys. zł. Wydatki świąteczne rozkładają się równomiernie w każdym z województw.
71 proc. osób biorących udział w badaniu kupi upominki wielkanocne dla swoich najbliższych. Co trzeci ankietowany przeznaczy na ten cel od 100 do 300 zł, a 26 proc. mniej niż 100 zł.