Premiera nowej wersji aplikacji jest planowana na pierwszą połowę maja. Wprowadzony w niej asystent pasa ruchu poinformuje nas jakie pasy są na danym skrzyżowaniu i w jakich kierunkach możemy się z nich poruszać. Pomoże to użytkownikom nawigacji wcześniej podjąć decyzję, który pas zająć. Narzędzie będzie przydatne również w przypadku rozjazdów, dzięki czemu kierowca będzie mógł koncentrować się wyłącznie na drodze. Funkcjonalność ta będzie dostępna na drogach krajowych, wojewódzkich oraz na głównych ulicach w największych miastach Polski – m.in. Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi i Trójmieście.
Konsekwentnie zmieniamy filozofię korzystania z map, by w pełni wykorzystywać możliwości aplikacji online. Bieżące informacje o natężeniu ruchu drogowego, które pomagają omijać korki to jedna z wielu zalet nawigacji online. Równie ważne jest jednak by usprawnić proces nanoszenia nowych inwestycji na mapy, tak by nawigacja prowadziła nimi już od momentu oddania ich w rzeczywistości. Asystent pasa ruchu z kolei poprawi sam komfort podróży — podkreśla Paweł Kozłowski, Prezes Zarządu NaviExpert Sp. z o.o.
Asystent Pasa Ruchu to jednak nie jedyne udogodnienie, które czeka użytkowników NaviExpert. W nowej wersji NaviExpert 8.0 dużym ułatwieniem dla kierowców będzie także wprowadzenie obrysów budynków, adresów punktowych, czyli bardzo precyzyjnej nawigacji door to door, która nie tylko zaprowadzi nas pod sam blok, ale także pod konkretną klatkę. Poprawienie precyzji lokalizacji adresów ma znaczenie nie tylko w nieznanych użytkownikom miastach, ale także podczas poruszania się po dzielnicach budowanych w stylu warszawskiego Ursynowa, gdzie niejednokrotnie nawet wieloletni mieszkańcy nie są w stanie precyzyjnie podać adresu sąsiadów z pobliskiego bloku.
Dzięki nowym, rozbudowanym danym mapowych dostarczonym przez Emapę użytkownicy NaviExpert zauważą poprawę także w pokryciu i dokładności map, szczegółowych planach miejscowości (aktualna baza powiększona dwukrotnie), precyzyjnych obrysach budynków oraz odzwierciedleniu aktualnej sieci drogowej (więcej o 200 tys. km). Dzięki dodaniu na mapach chodników poprawę odczują także użytkownicy nawigacji pieszej oraz rowerzyści, którzy z nawigacji dowiedzą m.in. się o ścieżkach rowerowych.