Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej. Swoje produkty firma dostarcza do ponad 70 krajów na całym świecie. W skład Grupy Selena wchodzi 30 spółek zlokalizowanych w Polsce, Hiszpanii, Brazylii, Bułgarii, Chinach, Czechach, Słowacji, Finlandii, Niemczech, Kazachstanie, Korei Południowej, Rumunii, Rosji, Turcji, na Węgrzech, we Włoszech, na Ukrainie i w USA.
Dynamiczny rozwój i poszerzanie portfolio klientów postawiły firmę przed koniecznością szukania rozwiązań usprawniających działanie firmy, których celem było zapewnienie dotychczasowym i nowym klientom kompleksowej obsługi. Dotychczasowy niejednolity system pocztowy powodował trudności w sprawnej komunikacji w organizacji. Przed migracją składał się on z około 15 niezależnych części, co prowadziło do utrudnień nie tylko dla użytkowników, ale też dla działu IT. Wobec powyższego, firmie zależało w szczególności na usprawnieniu codziennych zadań swoich pracowników i umożliwieniu im efektywnej pracy niezależnie od miejsca, w którym się znajdują – czyli także w trakcie wyjazdów służbowych i spotkań z kontrahentami.
Zarząd firmy brał pod uwagę różne potencjalne rozwiązania, które miały usprawnić komunikację i zwiększyć efektywność pracy. W wyniku analizy kosztów oraz potrzeb, również w perspektywie długofalowej, kierownictwo zdecydowało o wyborze i wdrożeniu rozwiązania Office 365. Jest to zestaw profesjonalnych narzędzi, które umożliwiają komunikację oraz współpracę, dostępny w formie elastycznej usługi. W skład Office 365 wchodzą narzędzia do komunikacji poprzez e-mail i komunikator, do zarządzania dokumentami i pracy grupowej oraz dodatkowo także serwer komunikacyjny Lync, dzięki któremu możliwa jest komunikacja głosowa i komunikowanie się z pracownikami rozproszonymi po całym świecie. Office 365 to również wszystkie aplikacje pakietu biurowego Microsoft Office.
“Potrzeba wdrożenia rozwiązania kompleksowej komunikacji była dla naszej firmy szczególnie istotna, dlatego dokonaliśmy dokładnej analizy potrzeb i oceny dostępnych na rynku rozwiązań. Naszym celem było usprawnienie i ujednolicenie komunikacji w firmie. Chcieliśmy też ułatwić naszym pracownikom pracę na odległość, na przykład podczas wyjazdów służbowych. Prowadzimy działalność w wielu krajach, więc skuteczna komunikacja zdalna ma dla nas kluczowe znaczenie. Office 365 oceniliśmy jako rozwiązanie najlepiej nam odpowiadające. W rezultacie, nasi pracownicy mogą w łatwy sposób uzyskać z niemal dowolnej lokalizacji dostęp do tych samych danych firmowych i narzędzi” — mówi Przemysław Poppe, dyrektor IT w Grupie Selena –
“Oznacza to dla nas wzrost produktywności, oszczędność czasu, a co najważniejsze – bezpieczeństwo. Znane środowisko pracy, dostępne w formie usługi z chmury oznacza, że nie musimy administrować tymi narzędziami, co również ma dla nas znaczenie. Dodatkowym argumentem, który przekonał nas do rozwiązania Microsoft był koszt wdrożenia.”
Rozwiązanie chmurowe Microsoft zostało zintegrowane z lokalną usługą katalogową klienta umożliwiając każdemu z pracowników pojedyncze logowanie i zarządzanie z pojedynczego miejsca.
Komputery pod kontrolą
Kolejnym wyzwaniem dla Seleny było zwiększenie bezpieczeństwa zarządzania komputerami w firmie. W tym celu wdrożono Windows Intune 2.0 – kompleksowe rozwiązanie przeznaczone do administrowania, aktualizowania i zarządzania komputerami firmowymi.
“Usługa w chmurze okazała się odpowiedzią na naszą potrzebę zarządzania komputerami pracowników znajdujących się w różnych lokalizacjach geograficznych. Zaletą systemu jest to, że nie wymaga od nas jakichkolwiek inwestycji w infrastrukturę” — mówi Przemysław Poppe.
Wdrożenie usługi Windows Intune przebiegło szybko i nie wymagało od Seleny dodatkowych inwestycji we własną infrastrukturę serwerową. Dodatkowo, komputery objęte usługą Windows Intune zostaną docelowo zaktualizowane do systemu Windows 7 Enterprise (a w przyszłości będą aktualizowane do kolejnych wersji systemu Windows), co pozwala na ujednolicenie i standaryzację własnego środowiska IT.
“Z pomocą systemu możemy zdalnie wesprzeć naszych pracowników, w tym sprzedawców, rozwiązać ich problemy informatyczne, dając im w efekcie możliwość bardziej elastycznej i produktywnej pracy. Sprawnie zarządzane, bezpieczne komputery w firmie to mniejszy czas przestoju, a co za tym idzie więcej czasu na pozyskiwanie nowych klientów i duża oszczędność” — dodaje Przemysław Poppe.
Dodatkowo, wdrożone zostało rozwiązanie Active Directory. Jest to usługa katalogowa, która przechowuje informacje dotyczące obiektów w sieci i udostępnia je użytkownikom oraz administratorom sieci. Oferuje ona wbudowane funkcje potrzebne do centralnego konfigurowania ustawień systemu, użytkownika i aplikacji oraz administrowania nimi. Dzięki usłudze Active Directory, Selena może uprościć zarządzanie użytkownikiem i komputerem, włączyć dostęp rejestracji jednokrotnej do zasobów sieciowych, a także zwiększyć poufność oraz bezpieczeństwo komunikacji i przechowywanych informacji.
Plany na przyszłość
“Decyzja Seleny o wyborze rozwiązań Microsoft – Office 365 oraz Windows Intune bardzo nas cieszy. Pokazuje, że tak duże firmy jak Selena, szukając usprawnień dla swojego biznesu wybierają coraz częściej usługi w chmurze. Cloud computing jest dla wielu klientów idealnym rozwiązaniem, gdyż nie wymaga dużych nakładów finansowych w infrastrukturę, zapewnia szybkie wdrożenie oraz wysoką elastyczność i skalowalność” — mówi Jacek Murawski, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft.
Firma planuje dalsze inwestycje w nowoczesne rozwiązania informatyczne oparte o model cloud. W planach jest też rozszerzenie usługi w pierwszym roku trwania umowy na kolejnych 500-600 stanowisk komputerowych w firmie Selena. Dzięki temu, cała Grupa Selena zostanie szybko i sprawnie objęta spójnym systemem zarządzania i zintegrowanej komunikacji.
Szczegóły wdrożenia:
- Core CAL Bridge for Intune – 2 licencje
- CoreCAL Bridge Intune and Office365 – 603 licencji
- SharePoint Server – 1 licencja
- Windows Server Standard – 7
- Office 365 Plan E1 – 1 licencja
- Office 365 Plan E2 – 600 licencji
- Office 365 Plan E3 – 1 licencja
- Office 365 Plan E4 – 1 licencja
- Office 365 Plan K1 – 1 licencja
- Office 365 Plan K2 – 1 licencja
- Windows Intune – 605 licencji
Liczba pracowników objętych wdrożeniem: 605
Rozwiązanie: Office 365, licencja E3 i E4 oraz Windows Intune
Data wdrożenia: 2011