Co trzeci sklep internetowy wyłącza swoją odpowiedzialność za błędy w opisach i zdjęciach telewizorów prezentowanych na swoich stronach. Takie zastrzeżenie rażąco narusza prawa konsumenta, gdyż przy sprzedaży internetowej jedyną możliwością “zbadania” produktu jest właśnie zapoznanie się z jego opisem i zdjęciem. Łatwo sobie wyobrazić, że zamawiamy telewizor 50-calowy, a w wyniku “błędu” sprzedawcy, otrzymujemy telewizor o kilkanaście cali mniejszy.
Zaskakuje także ciągła popularność jednej z najczęściej wpisywanych do rejestru prezesa UOKiK klauzul niedozwolonych, a mianowicie zastrzeganie przez sprzedawców prawa zmiany regulaminu – 30 procent sprzedawców narusza w ten sposób prawa konsumentów. Takie zastrzeżenie staje się niedozwolone, gdyż sprzedawcy ani nie wskazują ważnych przyczyn takich zmian, ani nie uzależniają ich wejścia w życie od faktycznego zapoznania się z nimi przez konsumentów. Kliknij po pełny raport.