Mitem jest również to, że gracze poświęcają bardzo dużo czasu na tego typu rozrywkę. Co trzeci gracz (30%) gra mniej niż godzinę w tygodniu a co czwarty (27%) od 1 do 5 godzin tygodniowo.
Gracz: kobieta vs. Mężczyzna
Warto zwrócić uwagę na fakt, że w gry elektroniczne grają zarówno kobiety (72%), jak i mężczyźni (78%). Widoczne są jednak między nimi różnice w wyborze sprzętu do gier. Mężczyźni częściej korzystają z konsol (33%) niż kobiety (22%), panie natomiast preferują gry na telefonach komórkowych/smartfonach (kobiety 60%, mężczyźni – 44%) oraz na serwisach społecznościowych (odpowiednio 28% i 15%).
“Gry elektroniczne kojarzone są bardziej z mężczyznami. Jak się okazuje niesłusznie. Obecnie coraz więcej gier projektuje się specjalnie dla kobiet. Dodatkowo, rozwój technologii sprawił, że pojawiły się nowe typy gier – w przeglądarkach, w serwisach społecznościowych czy na urządzeniach mobilnych. Ten sposób grania jest atrakcyjniejszy dla kobiet ponieważ nie poświęcają one zazwyczaj na tę aktywność tyle czasu co mężczyźni i traktują ją lżej – bardziej jako niezobowiązującą zabawę niż konkurencję, którą koniecznie muszą wygrać. Nowe typy gier sprawiły, że kobiety masowo znalazły swoje miejsce w świecie elektronicznej rozrywki.” — podkreśla Jarosław Kowalski, Client Service Manager z IIBR.
Badanie “Rynek elektronicznej roz(g)rywki” zostało zrealizowane metodą CAWI ina losowej reprezentatywnej próbie polskich internautów w wieku 15+ lat. Liczebność próby: n=1000. Realizacja badania: listopad 2011 roku.