Z ambiwalentnym odbiorem spotkała się również nowa opcja dotycząca notyfikacji odebranej wiadomości na czacie – nadawcy pojawia się informacja o jej przeczytaniu, więc odbiorca nie może już czuć się bezkarny nie odpisując. Z ulgą natomiast przyjęto możliwość ustawiania godziny publikacji postów, tym bardziej że teraz można postować wstecz. Na razie dotyczy to tylko statusów czyli publikacji tekstowych bez załączników i odnośników, ale prawcownicy działów social media i tak mają powód do zadowolenia.
Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR:
“Pojawiły się również w ażne zmiany w statystykach fan page’ów. Po pierwsze zasięg informacji czyli posta będzie liczony tylko wtedy, kiedy dany wpis pojawi się fizycznie na ekranie użytkownika a nie jak dotychczas gdy jedynie zostanie załadowany do Newsfeeda. Aby doprecyzować badania, Facebook załaduje mniejsze ilości wpisów, więc co za tym idzie, czeka nas więcej dogrywania w streamie. Z drugiej jednak strony, do zasięgu będzie brany pod uwagę ruch z telefonów komórkowych. Liczymy zatem na bardziej miarodajne analizy statystyczne.”
Co przede wszystkim ucieszy marketerów, ale i również zwykłych zjadaczy facebookowego chleba, od kilku dni trwają prace nad dodaniem przycisku “Want”. Tom Waddington, developer który znalazł fragment kodu z przyciskiem w JavaScripcie API Facebooka i embedował go na swoim Blogu potwierdził trwające od jakiegoś czasu spekulacje. Biorąc pod uwagę szał jaki wywołało pojawienie się “Like” (oraz jego nieustająca popularność), zbliża się nowa era portalu i niebywała szansa na poznanie prawdziwych potrzeb klientów przez właścicieli stron fanowskich.