–
Software Design
: drużyna ARMED z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie (w składzie: Adam Pabiś, Jakub Kędzior, Marcin Kukiełka, Weronika Ślusarska oraz Mariusz Chmielewski w roli mentora i Pan Tadeusz Golonka, który zajmuje się trenowaniem zespołu), informacje o zespole: http://www.microsoft.com/poland/edukacja/imaginecup/zespol-armed-jedzie-na-finaly-imaginecup-2012-do-sydney.aspx O polskim projekcie SAPER napisali również: http://www.fastcoexist.com/1679923/find-a-landmine-using-just-your-phone –
Kinect Fun Labs Challenge
: drużyna Team Flexity z Uniwersyteu Adama Mickiewicza w Poznaniu (w składzie: Adam Kuczyński, Michał Kulikowski, Piotr Kowalczyk, Tomasz Malesza oraz Marek Banaszak w roli mentora), zobacz informacje o zespole: http://www.imaginecup.com/Competition/PCATeam.aspx?Competitionid=71&teamid=55223
–
Windows Phone Challenge
: drużyna The Stack z Politechniki Gdańskiej (zespół jednoosobowy w składzie: Karol Stosik), zobacz informacje o zespole: http://www.imaginecup.com/Competition/PCATeam.aspx?Competitionid=71&teamid=55201
Dwa projekty (Reh The Dragon drużyny Team Flexity i ZZ Braille Reader Karola Stosika) biorą również udział w dodatkowym konkursie:
Imagine Cup People’s Choice Award
. Nagroda Publiczności to wybór, którego sami możemy dokonać, głosując na stronach: http://bit.ly/Glosuj_na_Team_Flexify oraz http://bit.ly/Glosuj_na_TheStacks do 9 lipca 2012 roku do godziny 13:59 GMT. Zespół Team Flexity obiecał w przypadku zwycięstwa przekazać całą nagrodę, wynoszącą 10 000 USD, na akcję Pajacyk. Nie czekaj, głosuj na Polaków, bo mają szansę wygrać Nagrodę Publiczności – Team Flexity utrzymuje się na 15 miejscu rankingu, Karol Stosik – na 49 miejscu.
W gronie jurorów konkursu również zasiadają Polacy – w kategorii Software Design Pani Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
Trzy zrealizowane przez polskie zespoły projekty mają duże szanse dotrzeć na podium. W kolejnych dniach w kategorii Software Design zostaną wyłonieni ćwierćfinaliści (20 zespołów spośród 72), następnie półfinaliści (najlepsza szóstka), trójka finalistów zostanie ogłoszona w ostatnim dniu Imagine Cup 2012. Wyniki pozostałych kategorii konkursowych (Windows Phone Challenge oraz (Kinect Fun Labs Challenge) również zostaną zaprezentowane podczas World Festival, w czwartek, 10 lipca 2012.
W trójce finalistów w zakresie aplikacji na Windows Phone Karol Stosik zaprezentował aplikację, która umożliwia odczytywanie plików tekstowych jako znaków zapisanych w alfabecie Braille’a na ekranie smartfona. Sygnalizacja punktu wibracją nie utrudnia osobom niewidomym czytania tekstu – jak wynika z testów wykonanych przez osoby niepełnosprawne. ZZ Braille Reader jest dostępny za darmo w Windows Phone Marketplace. Oprócz czytania plików zapisanych w SkyDrive aplikacja może być obsługiwana za pomocą gestów. Ze względu na ograniczenia wbudowane w Windows Phone niemożliwe jest np. odczytywanie SMS-ów, czy emaili. ZZ Braille Reader to aplikacia umożliwiająca osobom niepełnosprawnym wydawanie poleceń i odczytywanie znaków – a więc oferuje interfejs dla osób które nie widzą, nie słyszą i nie mogą wydawać poleceń głosem.
Jak mówi autor: “Praca nad projektem zajęła pół roku”, a aplikacja została napisana w ulubionym przez Karola Stosika języku C#. Jako programista C# Karol wybrał Windows Phone do pracy i kupił telefon, by wziąć udział w Imagine Cup. Ambitne plany 23-letniego studenta określa ta wypowiedź: “Chciałem zrobić aplikację, która zmieni świat. Po 2 miesiącach przemyśleń zdecydowałem się na implementację języka Braille’a na smartfonie.” “Nie lubię Javy – stąd wybór nie padł na Androida. Jeśli miałbym pracować w Javie natychmiast bym się zwolnił.” – mówi nam Karol – “Mam szansę przynajmniej na drugie miejsce”.
“Aplikacja ma nazwę ZZ Braille Reader, co pozwala łatwo uzyskać do niej dostęp osobom niewidomym poprzez ustawienie jej na końcu listy programów w Windows Phone.
Usłyszane podczas Imagine Cup 2012:
Walid Abu-Habda, corporate vice president of Microsoft’s Developer and Platform Evangelism group
“Imagine Cup został stworzony dla studentów”
“Pozwala im marzyć”
“Studenci nie wiedzą co jest niemożliwe i to jest cudowne”.
“[Imagine Cup] nie jest tylko konkursem, pozwala sięgnąć studentom myślami poza rzeczy które są możliwe”
“Pomysły studentów są swieże, podejmują się oni technologicznych wyzwań, których nie podjęliby się prawdziwi profesjonaliści.”