Podstawowe wnioski płynące z raportu:
– iOS na czele zysków. Średni współczynnik eCPM (efektywny koszt za 1000 kliknięć) to na iPhone’ie 2,85 USD, podczas gdy na Androidzie – 2,10 USD, a na Windows Phone – tylko 20 centów.
– Formaty rich mediowe zarabiają najlepiej. Reklamy typu rich media, szczególnie te wykorzystujące możliwości zaawansowanych telefonów, generują najlepszy współczynnik klikalności i większe zaangażowanie klienta.
– Biznes i finanse – to sektor z największymi przychodami z reklamy, który generuje większy dochód za kliknięcie niż jakakolwiek inna kategoria.
– Korzystanie tylko z jednej sieci reklamy niekoniecznie jest opłacalne. Ich skuteczność jest dość zmienna w niedługich odcinkach czasu, więc wydawcy i reklamodawcy, którzy nie dywersyfikują sieci, nie powiększą zysku i zasięgu.
Pełny raport znajduje się na www.opera.com/sma/