Przekaz na żywo z festiwalu Heineken Open’er to jeden z ważniejszych momentów w historii polskiego YouTube i jednocześnie niespodzianka dla użytkowników na 5-te urodziny serwisu w Polsce. Festiwal będzie miał nie tylko lokalną widownię – udostępniamy go światowej społeczności YouTube i będzie to niewątpliwie największe dotychczas wydarzenie muzyczne nadawane na żywo z Polski — mówi Maciej Sojka, odpowiedzialny za współpracę YouTube z twórcami profesjonalnymi w Europie Środkowej i Wschodniej. –
YouTube staje się miejscem, gdzie organizatorzy ważnych wydarzeń mają możliwość dzielić się nimi na żywo z ponad 13 milionami polskich użytkowników oraz setkami milionów na całym świecie — dodaje.
W dniach od 4 do 7 lipca na lotnisku Gdynia – Kosakowo po raz pierwszy zaprezentuje się rozszerzona formuła festiwalu: Heineken Open’er Arts and Music Festival. Open’er to: 7 scen muzycznych, największe gwiazdy, niezapomniane koncerty, Fashion Stage, strefa NGO, Silent Disco, Signing Tent oraz strefy Wi-Fi. Kilkadziesiąt tysięcy osób jak co roku będzie uczestniczyło w koncertach, ale tym razem także w przedstawieniach teatralnych realizowanych we współpracy z Nowym Teatrem czy seansach najlepszych dokumentów filmowych w ramach Planet+ Doc Film Festival w Alter Kinie. Jeden z kultowych hangarów lotniska zostanie zaaranżowany na potrzeby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, gdzie pokażemy najciekawsze prace wideo i instalacje inspirowane muzyką. Nad całym festiwalem górować będzie wielkoformatowa instalacja przygotowana przez Maurycego Gomulickiego.
Heineken Open’er to festiwal z tradycjami i widownią z całej Europy. Cieszymy się, że tegoroczną edycję festiwalu i występy takich gwiazd, jak Bloc Party, New Order czy penderecki//greenwood będą mogli, dzięki naszej współpracy z YouTube, oglądać internauci z całego świata. Pragniemy, korzystając z najlepszych wzorców zagranicznych wydarzeń, jako pierwsi wprowadzić takie rozwiązania w Polsce — mówi Promotor festiwalu, Mikołaj Ziółkowski z ALTER ART.
Internauci korzystający ze strony youtube.com/opener będą mogli nie tylko oglądać transmisje, ale także dzielić treściami na nich zamieszczanymi dzięki integracji z serwisami społecznościowymi, takimi jak Google+, Facebook i Twitter. Na stronie będzie można znaleźć także wiele dodatkowych materiałów wideo związanych z festiwalem. W serwisie Google+ odbędą się też spotkania (wideorozmowy na żywo) z polskimi gwiazdami Open’er, w których będzie miał szansę wziąć udział każdy internauta.
Na YouTube regularnie odbywają się transmisje z festiwali muzycznych na całym świecie. Ostatnio można było oglądać na żywo hiszpański Sonar, portugalski Rock in Rio i amerykańskie festiwale Bonnaroo i Coachella. Każda taka transmisja oglądana jest na całym świecie przez miliony internautów. Na YouTube na żywo można też oglądać koncerty, np. występ zespołu Coldplay, który odbył się w październiku 2011 r., zanotował ponad 19 mln wyświetleń na żywo.