Popularność, jaką cieszy się polska domena nie wystarczyła, by utrzymać piąte miejsce w Europie. 6 sierpnia licznik na stronie Afnic, operatora francuskiego rozszerzenia, pokazał 2 404 304 domen. To zaledwie o 405 adresów więcej, jednak różnica pomiędzy liczbą polskich a francuskich domen malała od dłuższego czasu. Europejskim liderem pozostają Niemcy. W internecie działa ponad 15 mln adresów z końcówką.de. Kolejne miejsca zajmują Wielka Brytania, Holandia i Włochy.
Jednym z czynników, które zadecydowały o sukcesie rozszerzenia.fr była zmiana polityki rejestrowania nowych adresów.
Jeszcze kilka lat temu Afnic musiał popularyzować domenę.fr przy pomocy akcji promocyjnych — wspomina Katarzyna Gruszecka-Kara, przedstawicielka rejestratora domen 2BE.PL.
Francuzi chętniej wybierali końcówkę.com, a rejestracja adresów dla osób spoza Francji była utrudniona. Dopiero pod koniec 2011 weszły w życie nowe zasady, otwierające rejestr dla osób i podmiotów z Unii Europejskiej.
Na popularność francuskiej domeny wpływają również stosunkowo niskie koszty utrzymania własnego adresu w stosunku do zarobków. Roczna opłata za domenę.fr zaczyna się od 6 euro, tymczasem najniższe ceny odnowienia polskiej domeny wynoszą ok. 50 zł netto.