Prawie połowa amerykańskich gospodarstw domowych posiada konsolę (a zazwyczaj nawet 2). Średni wiek gracza to 30 lat. Najwięcej bo aż 37% graczy liczy powyżej 36 lat. Jeśli chodzi o płeć, tu już pojawiają się ciekawe zestawienia.
Grających kobiet jest niemało
– stanowią 47% growej populacji. Wśród kupujących gry video jest również podobnie – 52% mężczyzn i 48% kobiet.
Tylko 15% graczy płaci abonament do gier online. Co śmieszniejsze w USA wcale najczęściej nie gra się oline w MMORPG czy strzelaniny (25%) lecz w gry logiczne i karciane (42%).
Średnio amerykanie grają w gry video od 14 lat, a amerykanki od 12.
91% rodziców zwraca uwagę na to, w co grają ich dzieci
, a 84% narzuca dzieciom czasowe limity. Ograniczenia te są największe właśnie dla gier video – 12% mniej rodziców ogranicza dzieciom oglądanie filmów. W Polsce zwłaszcza ten pierwszy współczynnik jest z pewnością znacznie niższy. Wiele razy byłam w sklepie świadkiem jak rodzice kupowali małym dzieciom gry, zupełnie olewając oznaczenia PEGI i nawet nie czytając żadnych opisów na opakowaniu.
A teraz pomyślcie jakie jest 5 powodów, dla których rodzice grają z własnymi dziećmi? Na pierwszym miejscu amerykanie podają, że jest to fajna rozrywka dla całej rodziny. Z tym stwierdzeniem zgadza się aż 90% ankietowanych. Niestety już drugie miejsce tak bardzo nie cieszy – rodzice robią to z przymusu;) Dalej mamy: możliwość pogłębienia więzi z dzieckiem, okazję do monitorowania treści gry, a na końcu taką samą radość z grania jaką wykazuje dziecko.
Tylko połowa rodziców uważa, że gry video są pozytywną częścią życia dziecka
. Osoby te wierzą najbardziej, że gry video przyczyniają się do rozwoju umysłowego ich pociech.
A co najczęściej sprzedawało się w USA w zeszłym roku? Jeśli chodzi o gry konsolowe na pierwszym miejscu mamy Modern Warfare 3, na drugim Just Dance 3, a potem kolejno: Madden NFL 12, Skyrim, Battlefield 3, Call of Duty: Black Ops, Batman:Arkham City, Gears of War 3, Just Dance 2 i Assassin’s Creed: Revelations.
W
grach PC
wygląda to już nieco inaczej. Na pierwszym miejscu figuruje SW: The Old Republic, dalej mamy Skyrim, następnie Starcraft 2: Wings of Liberty, The Sims 3, WoW: Cataclysm, Battlefield 3 dopiero na miejscu 6, a dalej mamy już kolejno 3 dodatki do Simsów i Portal 2.
W sumie na zakup gier video w USA w zeszłym roku wydano 16,54 biliona dolarów. Rośnie znaczenie dystrybucji cyfrowej. O ile w 2009r. 80% gier zakupiono w tradycyjnym opakowaniu tak w zeszłym roku wskaźnik ten spadł do 69%.
Te i inne statystyki możecie zobaczyć w opublikowanym
.