Studenci z Polski najlepsi na świecie

Zwycięski zespół tworzy grupa przyjaciół: Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski, Joanna Sakowska, Aneta Maliszewska oraz Łukasz Kanownik. Opiekunem naukowym grupy jest dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Budując kampanię marketingową w Internecie z 330% zwrotem z inwestycji dla polskiej firmy Rowery Embassy, studenci z SGH stali się pierwszą drużyną z Europy w historii konkursu, która wywalczyła tytuł Globalnego Zwycięzcy.
Studenci z Polski najlepsi na świecie
Zwycięzcy Google Online Marketing Challenge 2012

Zwycięzcy Google Online Marketing Challenge 2012

Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni którą reprezentują.

Zespoły biorące udział w konkursie mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords. Studenci opracowują strategię marketingową uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce. W ramach tegorocznej edycji konkursu zespoły miały do dyspozycji budżet na reklamę AdWords w wysokości 250 USD. Zespół z SGH współpracował z firmą Rowery Embassy z Warszawy rozpowszechniającą w Polsce kalifornijskie rowery Beach Cruiser

W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Tworzone reklamy tekstowe były dopasowane zarówno do treści wyszukiwanych przez internautów jak i zawartości strony Rowery Embassy. Jako wsparcie kampanii wykorzystano YouTube, umieszczając tam specjalnie nakręcony film Rowery Made In Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został obejrzany ponad 4 tys. razy.

W wyniku realizacji zaplanowanych działań w ciągu trzech tygodni zwiększona została sprzedaż rowerów oraz rozpoznawalność marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, a reklamy zostały wyświetlone ponad 38 000 razy. Uczestnicy konkursu po raz kolejny udowodnili, że przy niskim budżecie można w określonym czasie osiągnąć wymierne cele marketingowe. Wszystkie zespoły biorące udział w konkursie przygotowywały dwa raporty. Przed kampanią analizowano działania firmy i jej otoczenia oraz tworzono zarys kampanii. Raport po kampanii obejmował podsumowanie osiągniętych rezultatów oraz rekomendacje marketingowe na przyszłość.

Właściciele Rowery Embassy deklarują: –

Naszą ideą jest popularyzowanie beach cruiser’ów – amerykańskich rowerów miejskich na gruncie polskim i dodanie im wyjątkowego charakteru. Celem kampanii było zwiększenie sprzedaży poprzez poinformowanie klientów o naszej ofercie i zachęcenie do odwiedzenia strony. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Cel kampanii reklamowej AdWords został osiągnięty, a wyniki sprzedaży przekroczyły oczekiwania.

Dr Tymoteusz Doligalski, opiekun grupy podkreśla: –

Na sukces kampanii reklamowych w Internecie składa się wiele elementów. Umiejętne zarządzanie kampanią AdWords to przede wszystkim zrozumienie konsumentów, wyznaczenie właściwych celów, eksperymentowanie i ciągła optymalizacja.

Uczestnicy zespołu dodają i podpowiadają uczestnikom kolejnych edycji:

Asia: –

Niszowy rynek rowerów cruiser i ich niepowtarzalność sprawiły, że promocja stanowiła dla nas ciekawe wyzwanie

.

Łukasz: –

Konkurs był doskonałą okazją do połączenia zabawy ze zdobywaniem umiejętności praktycznych. Jak pokazują wyniki z ostatnich lat w polskich studentach drzemie ogromy potencjał. Wystarczy podjąć wyzwanie!

Piotrek: –

Prócz samej wiedzy o marketingu w Internecie, zyskaliśmy ogromną pewność siebie. Zaczynaliśmy praktycznie z zerową wiedzą o AdWords, a dzięki pracy i zaangażowaniu osiągnęliśmy mistrzostwo.

Kamil: –

Światowa wygrana to duży prestiż i przepustka do niezapomnianej przygody

.

Aneta: –

Już na początku na uczestników konkursu czeka prawdziwe wyzwanie – wybór firmy do współpracy. Ważne jest, aby móc podjąć ścisłą współpracę i być w stałym kontakcie. Koniecznie trzeba ustalić cel nadrzędny kampanii oraz zastanowić się nad jej dokładną strukturą. Kolejny krok to podział obowiązków i rozplanowanie w czasie. Do tego wymiana poglądów, burze mózgów i zaangażowanie. Nasze zaangażowanie w pracę nad konkursem spowodowało, że sukcesy odnoszone w kampanii dawały nam ogromną satysfakcję.

Studenci SGH po raz czwarty zostali laureatami konkursu. Wcześniej grupy uczestników z tej samej uczelni trzykrotnie pokonały zespoły z Europy. W tym roku po raz pierwszy zostali Globalnym Zwycięzcą. Dr Doligalski zaznacza: –

Seria zwycięstw studentów SGH pokazuje, że formalna edukacja ekonomiczna, obejmująca pewną dawkę teorii i przedmiotów ilościowych, sprawdza się w rozwiązywaniu problemów biznesowych. Potwierdza to skład tegorocznego zespołu: dwie osoby studiowały zarządzanie, trzy metody ilościowe w ekonomii i systemy informacyjne. Jeden ze studentów studiował dodatkowo finanse i rachunkowość.

Decyzję o wyborze najlepszych drużyn podjęło jury złożone z autorytetów akademickich reprezentujących renomowane światowe uczelnie. Globalny Zwycięzca Google Online Marketing Challenge z SGH w nagrodę odwiedzi główną siedzibę Google w Mountain View w Kaliforni, każdy z uczestników otrzyma także laptopa i inne nagrody rzeczowe.

W tegorocznej rywalizacji wzięło udział ponad 11 tysięcy uczestników z 86 krajów. Pełna lista laureatów Google Online Marketing Challenge 2012 znajduje się na stronie http://www.google.com/onlinechallenge/winners.html.