“W odróżnieniu od Wiedźmina 2 na komputery PC wersję na konsole Xbox 360 wydaliśmy na całym świecie w tak zwanym modelu dystrybucyjnym. Dzięki temu mamy potencjał na uzyskanie wyższych kwot z każdej sprzedanej sztuki, ale przychody charakteryzują się nieco innym rozkładem w czasie. Umowy dystrybucyjne przewidują zawiązywanie rezerw po stronie dystrybutora, które przez okres dwóch kwartałów zmniejszają przychody przez nas wykazywane. W naszym przypadku obecnie zawiązane rezerwy zostaną rozliczone w czwartym kwartale bieżącego roku, co może w pozytywny sposób wpłynąć na wyniki tego okresu.” – mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt RED. Dodaje, że ze względu na maksymalizację przychodów i zysków w dłuższym okresie intencją spółki jest wydawanie przyszłych premier na istotnych rynkach właśnie w modelu dystrybucyjnym.
Pierwsze półrocze obfitowało w ważne wydarzenia z punktu widzenia rozwoju Grupy CD Projekt RED. Najważniejszym z nich była wspomniana premiera Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360, który trafił na rynek 17 kwietnia, a także udany debiut pierwszej części Wiedźmina na komputery Apple – zarówno w cyfrowej dystrybucji, jak i w wersji pudełkowej. Obie premiery odniosły sukces zarówno komercyjny, jak i wizerunkowy, uzyskując bardzo wysokie oceny tak ze strony prasy, jak i graczy na całym świecie. Wchodzące w skład Grupy studio deweloperskie ogłosiło również, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy najwyższej klasy, multiplatformową grę wideo opartą o świat Cyberpunk. W trakcie drugiego kwartału należąca do CD Projekt RED, platforma cyfrowej dystrybucji gier, GOG.com pobiła swój rekord popularności. W ciągu 48 godzin od kwietniowej konferencji spółki serwis odwiedziło ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników, a 6 kwietnia liczba odsłon była większa od tej odnotowanej przez największy tego typu serwis na świecie. Dodatkowo, na przełomie marca i kwietnia GOG.com rozszerzył katalog oferowanych produktów o nowsze gry i premierowe tytuły od niezależnych twórców w wyższych segmentach cenowych. Najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza 2012 r. w przypadku spółki CD Projekt, czyli dystrybutora gier i filmów działającego w Polsce, była premiera gry Diablo III, której sprzedaż w naszym kraju przekroczyła wszelkie wcześniejsze oczekiwania.