Jak wiadomo, im więcej klientów, tym cena końcowa na produkt czy usługę może być przez sprzedawcę obniżona. Dzieje się tak, ponieważ koszty pozyskania klientów są na tyle wysokie,
że nawet duża zniżka ceny jest opłacalna pod warunkiem zwiększenia sprzedaży. Zakupy grupowe to dla sprzedawcy także doskonała okazja na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie jest to idealny model reklamy, dzięki której można pozyskać stałych klientów, pokazać swoje mocne strony, dobrą jakość usług a nawet wyrobić sobie markę. Oferty zakupów grupowych to model win&win wygrywa zarówno sprzedawca jak i kupujący, który nabywa towar lub usługę po cenie niekiedy obniżonej nawet o 60-70% .
Na początku działalności serwisów takich jak Groupon najbardziej popularne były wycieczki i usługi, czyli wszystkie te oferty, w których marża nie zależy bezpośrednio od kosztu zakupu towaru. W usługach płaci się głównie za pracę wykonaną przez człowieka. Okazuje się, że dzięki dużej liczbie klientów cenę można znacznie obniżyć także w przypadku elektroniki. Promocje Groupon, na sprzęt elektroniczny taki jak laptopy, tablety czy telefony komórkowe pozwalają zaoszczędzić klientom nawet kilkaset złotych. Doskonałym przykładem takiej okazji może być oferta na wodoodporny aparat
Olympus
TG-620 – ekran 3″, 12 Mpix, matryca backlit CMOS, Full HD, zdjęcia w 3D za 649 zł zamiast 1099 zł .
Niewątpliwym atutem zakupów grupowych szczególnie w dużych serwisach takich jak Groupon jest także szeroka oferta regionalna. Przykładowo, zanim wyjdziemy z domu w piątkowy wieczór warto sprawdzić grupowe oferty w Warszawie, być może właśnie w ten sposób znajdziemy inspirację na miłe spędzenie wieczoru wraz ze znajomymi.