W mapach, jako odcinki piesze, zaznaczone są keje i pomosty przy jednoczesnym połączeniu ich z siecią drogową, co znacznie ułatwia dotarcie do tych miejsc. Najnowsze dane zawierają również informacje o portach, bindugach oraz miejscach cumowania wraz z dokładnymi opisami.
Na podstawie rozmieszczonych na wodzie znaków kardynalnych oznaczono w mapach mielizny (w tym te nieoznakowane, a najbardziej znane), miejsca występowania kamieni a także obszary na których zastawiane są oznakowane sieci rybackie. Dane te widoczne są na mapach jako jasnoniebieski poligon na tle jeziora.
Kompleksowe zmiany w danych do nawigacji wodnej objęły także serwis Miplo.pl zrzeszający najaktywniejszych użytkowników AutoMapy tworzących i aktualizujących setki tysięcy Użytecznych Punktów (POI). W specjalnej kategorii Żeglarstwo użytkownicy odnajdą ponad 2,6 tys. zaktualizowanych POI uwzględniających m.in przystanie i bindugi oraz miejsca cumowania wraz z opisami i cenami, oznakowanie kanałów, znaki żeglugowe takie jak szlak wodny czy miejsca niebezpieczne a także rozmieszczenie masztów alarmowych.
“-
To pierwsza tak duża aktualizacja map związana z nawigacją śródlądową. Wraz z kolejnymi aktualizacjami map, oraz nowymi danymi spływającymi od użytkowników w serwisie Miplo.pl, kolejne zmiany i nowe akweny zostaną wkrótce wprowadzone do AutoMapy” – powiedział Janusz M. Kamiński, szef PR i marketingu AutoMapy.
Najnowsze mapy Polski, uwzględniające dane do nawigacji śródlądowej już wkrótce trafią do użytkowników AutoMapy na platformach Windows, iOS i Android oraz do serwisu lokalizacyjnego Targeo.pl.