Polscy internauci kochają transmisje na żywo

Badanie zrealizowane przez Pollster to pierwsza tego typu analiza zachowań i opinii przeprowadzona w Polsce. Wynika z niej, że aż 64 proc. respondentów przynajmniej raz oglądało w sieci transmisję wideo na żywo. Do oglądania transmisji na żywo internauci najczęściej wybierają duże portale (41 proc.), a także serwisy specjalizujące się w transmisjach live (39 proc.), takie jak Livestream.com, Justin.tv, Ustream.tv czy polski Popler.tv. Wysokie miejsce zajmują również strony stacji telewizyjnych (32 proc.) oraz serwisy tematyczne (25 proc.).
Polscy internauci kochają transmisje na żywo
Uwielbiamy relacje na żywo

Uwielbiamy relacje na żywo

Transmisje na żywo do Internetu są technologią, z której polscy internauci zaczęli bardzo szybko korzystać. Wyniki badania potwierdzają wysoki potencjał transmisji wideo, zarówno w zastosowaniach prywatnych, jak i biznesowych — powiedziała Joanna Szewczyk, z Popler – platformy transmisji wideo online. –

Rośnie zainteresowanie oglądaniem przekazów na żywo, ale i samym nadawaniem. Dlatego wprowadziliśmy aplikację Popler Live, która pozwala nadawać na żywo posiadaczy smartfonów i tabletów — dodaje Joanna Szewczyk.

Analizie poddana została również częstotliwość oglądania transmisji online. Ponad połowa respondentów (54 proc.) zadeklarowała, że korzysta z takich materiałów przynajmniej raz w miesiącu, przy czym jedna czwarta (25 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu. Największą popularnością cieszą się relacje z wydarzeń sportowych i koncertów muzycznych, które wskazało, odpowiednio, 71 i 32 proc. badanych. Internauci coraz częściej wychodzą też poza treści rozrywkowe, oglądając na żywo transmisje z konferencji prasowych (24 proc.) i wydarzeń ulicznych, takich jak pochody czy demonstracje (21 proc.). Na dalszych miejscach uplasowały się wideo-czaty (6 proc.) i konferencje biznesowe (3 proc.).

Respondenci zostali również zapytani o doświadczenia związane z samodzielnym nadawaniem wideo na żywo do Internetu. Korzystanie z takich rozwiązań zadeklarowało 4 proc. badanych, którzy używali w tym celu z kamer internetowych, profesjonalnych kamer podłączonych do Internetu oraz telefonów komórkowych. Jednocześnie 18 proc. internautów wyraziło zainteresowanie możliwością nadawania live, natomiast 21 proc. badanych trudno było stwierdzić czy są zainteresowani tego typu rozwiązaniami.