Project Eternity
zebrał ponad milion dolarów. Z pewnością tym samym pobił jakiś kickstarterowy rekord, ale zostawmy zbadanie tej sprawy ludziom od marketingu.
Nowa gra studia Obsidian będzie tworzona w starym stylu i nawiązywać będzie do największych hitów z gatunku cRPG. Gatunku, który w Polsce zawsze cieszył się sporą popularnością. Twórcy zapowiadają, że Project Eternity przedstawi nam rozbudowaną historię, opowiedzianą za pomocą obszernych dialogów i decyzji podejmowanych przez graczy, które będą miały wpływ na rozwój fabuły. To wszystko będzie osadzone w rozległym świecie, zachęcającym do jego eksploracji i przedstawione za pomocą rzutu izometrycznego. O walce wiadomo na razie tylko tyle, że będzie drużynowa, z opcją aktywnej pauzy – czyli dokładnie to co oferowały nam obie części Wrót Baldura.
Na zaufanie do studia Obsidian poparte wpłaconymi przez graczy pieniędzmi wpływ miał z pewnością fakt, że Project Eternity będzie tworzony między innymi przez te 3 nazwiska:
Tim Cain
(producent, główny programista i jeden z najważniejszych projektantów gry Fallout),
Chris Avellone
(ten człowiek pomagał przy tylu kultowych produkcjach, że najprościej będzie jeśli przeczytacie o nim w Wikipedii) i
Josh Sawyer
(Wikipedia) – fanom gatunku cRPG nie trzeba przedstawiać żadnego z tytułów, które przez powyższe osobistości zostały popełnione.
Po pierwszym dniu, gracze wpłacili (w momencie, gdy to piszę) $1,446,123, co gwarantuje, że gra z pewnością powstanie. Co ciekawe – twórcy zapowiedzieli, że jeśli uzbierają więcej pieniędzy niż 2,2 miliona dolarów, to…
gra będzie dostępna w wersji dla Linuksa.
Jeśli będzie to produkt tej samej klasy co Baldur’s Gate, Arcanum, Planescape: Torment, czy Icewind Dale, to już teraz mogę stwierdzić, że będzie to najlepsza gra (ok, ok ex equo z Quake 3) wydana dla systemu sygnowanego przesympatyczną maskotką pingwina.
Ponad 36 tysięcy ludzi dokonało już wpłaty. Jeśli jesteście zainteresowani projektem, a co ważniejsze – chcielibyście zagrać w Project Eternity tak szybko, jak tylko będzie to możliwe, to taka przyjemność kosztuje 25$. Wpłata tej wysokości uprawnia do otrzymania cyfrowej wersji gry i drobnego bonusu dla naszej postaci. Jeśli nie posiadacie karty kredytowej, lub z jakichś powodów nie chcecie korzystać z niej w Sieci/na Kickstarterze, to Obsidian Entertainment pracuje właśnie nad uruchomieniem konta PayPal, na które również będzie można wpłacać pieniądze.
Oby gra ukazała się jak najszybciej.