Firma ODL, obserwując trendy rozwoju informatyki dla biznesu zdecydowała się na udostępnienie i wdrażanie swoich najpopularniejszych produktów w chmurze. Cel ten został zrealizowany w ramach współpracy z firmą Oxycom, specjalizującą się w technologiach cloud computing. Od teraz aplikacje ODL dostępne są na stworzonej przez Oxycom Platformie SaaS.
Platforma SaaS to system pozwalający na scentralizowane wdrażanie i zarządzanie systemami IT zdalnie, bez potrzeby fizycznych interwencji administratora oraz z pominięciem kwestii takich jak wydajność stanowiska końcowego czy konflikty konfiguracyjno-sprzętowe.
Wykorzystanie takiego trybu dostępu do aplikacji pozwala na uniknięcie wydatków na infrastrukturę serwerową oraz modernizację stacji roboczych – ponieważ oprogramowanie de facto uruchamiane jest w serwerowni Oxycom, z aplikacji można wygodnie korzystać niezależnie od wydajności komputera. Oznacza to również, że firmowi administratorzy będą zwolnieni z obowiązku wdrażania i aktualizowania oprogramowania ODL – tym wszystkim zajmie się Oxycom.
Atutem takiego rozwiązania jest wygoda użytkowania – nie ma znaczenia to, z jakiego komputera (lub tabletu) użytkownik zaloguje się na swoje konto, bo i tak zawsze będzie miał dostęp do własnych danych i plików. Platforma SaaS od Oxycom pozwala także na ominięcie ograniczenia systemów operacyjnych, dzięki czemu można uruchamiać dowolne aplikacje napisane dla Windows także na Android, iOS, MacOS i Linux.
Mirka Achinger, Prezes ODL: “Dzięki uruchomieniu naszych aplikacji na platformie Oxycom oferujemy alternatywę dla tradycyjnego modelu sprzedaży oprogramowania klasy ERP, który wiąże się z jednorazową większą inwestycją. Model SaaS, czyli de facto wynajem serwera i oprogramowania jest szczególnie atrakcyjny w kilku sytuacjach. Sprawdzi się w firmach będących w fazie rozwoju, w których liczba użytkowników i potrzeby systemowe mogą zmieniać się dynamicznie. Jest idealny dla firm, które mobilność swojego biznesu postrzegają jako główne źródło przewagi konkurencyjnej. Korzyści z tego modelu będą też miały przedsiębiorstwa, które nie mają i nie planują mieć własnych informatyków.”
W nowym modelu dostępne są wszystkie aplikacje ODL składające się na system ERP:
- PolkaSQL – PolkaSQL jest rozbudowanym systemem klasy ERP przeznaczonym do obsługi magazynu i działu sprzedaży dla firm handlowych, usługowych i produkcyjno-handlowych,
- EwkaSQL – oprogramowanie finansowo-księgowe zintegrowane z systemem PolkaSQL, przeznaczone do prowadzenia, zgodnie z ustawą o rachunkowości, pełnej ewidencji księgowej oraz zarządczej przedsiębiorstwa,
- CRM-SQL – moduł CRM, rozszerzający możliwości programu PolkaSQL w zakresie zarządzania kontaktami z klientem.
- ODL – Kadry i Płace – oprogramowanie umożliwiające kompletną obsługę kadrowo-płacową firmy,
- ODL – Środki Trwałe – program wspomagającym zarządzanie przedsiębiorstwem w zakresie ewidencji, amortyzacji i inwentaryzacji składników majątku.
Oprogramowanie ODL w chmurze działa identycznie jak standardowe wersje dla Windows, taki sam jest również zestaw dostępnych w systemie funkcji i narzędzi.