Najważniejsze wnioski raportu:
– iOS wciąż zapewnia najwyższy efektywny koszt na tysiąc wyświetleń (eCPM). W tym kwartale współczynnik ten wyniósł dla tej platformy 1,64 dolara eCPM, na co złożyło się odpowiednio 4,42 dolara przypadające na iPada i 1,48 – na iPhone’a. W zestawieniu platform na dalsze miejsca spadł Android (0,88 dolara), czyli poniżej RIM-u (1,06 dolara).
– Sport stał się najpopularniejszą kategorią w zestawieniu dochodów z mobilnych reklam. Wzrost zanotowała też kategoria “Muzyka, wideo i media”. Obydwie kategorie zanotowały 30-procentowy wzrost dochodu i stały się największymi beneficjentami reklamy mobilnej. Mimo to kategorią, która ciągle przynosi największe dochód na jedno kliknięcie są serwisy biznesowe i finansowe.
– Aplikacje kontra sieć. W tym kwartale, jeśli chodzi o przychody, wygrywają te pierwsze. Aplikacje wygenerowały 73% przychodu z całości obsługiwanego przez platformę Opery. Pozostałe 27% przypada na mobilną sieć. Porównanie ruchu pokazuje, że 8 na 10 odsłon na platformie reklamowej Opery przypada na aplikacje.
– Brytyjczycy najchętniej wykorzystują urządzenia mobilne do sięgania po kulturę i serwisy o zdrowiu. Oprócz tego cztery razy chętniej niż inne narodowości korzystają z urządzeń BlackBerry.
W raporcie znaleźć można także najlepsze przykłady kreatywnej reklamy od dwu czołowych marek samochodowych.
Pełny raport jest dostępny na: www.opera.com/sma/