W trzecim kwartale skonsolidowany zysk operacyjny osiągnął rekordową wysokość 8,12 bln wonów, co reprezentuje 91-procentowy wzrost rok do roku. Skonsolidowany zysk netto za okres od lipca do września wyniósł 6,56 bln wonów.
W prognozie wyników finansowych opublikowanej 5 października Samsung oceniał, że skonsolidowane przychody za trzeci kwartał osiągną około 52 bln wonów, a skonsolidowany zysk operacyjny — około 8,1 bln wonów.
Dobre wyniki Samsunga są przede wszystkim zasługą zwiększonej sprzedaży telefonów komórkowych i większego popytu na panele ekranowe. W tym kwartale dział Mobile Communications odnotował przychody w wysokości 26,25 bln wonów, co reprezentuje ponad połowę łącznych przychodów firmy. Jeśli chodzi o segment paneli ekranowych, do wzrostu rentowności przyczyniły się zwiększone dostawy paneli Organic Light-Emitting Diode (OLED) i Liquid Crystal Display (LCD) używanych w tabletach i smartfonach, a także w telewizorach.
Pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej na świecie jednostki biznesowe Samsunga wytwarzające gotowe produkty i komponenty odnotowały wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym kwartałem minionego roku. Dział Digital Media & Communications – obejmujący jednostki Consumer Electronics oraz IT & Mobile Communications – zwiększył sprzedaż do 41,90 bln wonów, co oznacza 41-procentowy wzrost rok do roku.
Jeśli chodzi o dział Device Solutions, zysk operacyjny wyniósł 2,29 bln wonów przy przychodach w wysokości 17,40 bln wonów. Segment paneli ekranowych wyprzedził dział półprzewodników pod względem rocznego wzrostu przychodów.
Co do rynków walutowych, w trzecim kwartale deprecjacja euro i lokalnych walut na rynkach wschodzących ograniczyła zyski Samsunga o 570 mld wonów.
“Środowisko biznesowe nadal było trudne za sprawą niepewnej sytuacji gospodarczej spowodowanej kłopotami fiskalnymi w Stanach Zjednoczonych i Europie. Pomimo to po raz kolejny odnotowaliśmy rekordowy kwartalny zysk”, powiedział Robert Yi, starszy wiceprezes i dyrektor ds. relacji z inwestorami.
Yi dodał, że oczekuje nasilenia konkurencji rynkowej, ale “Samsung zrobi, co w jego mocy, aby utrzymać dynamikę sprzedaży w czwartym kwartale poprzez realizację zaplanowanych strategii”.
W nadchodzącym kwartale sezon świąteczny zwiększy popyt na urządzenia mobilne, w tym na tablety, kiedy na rynek trafią nowe produkty w bardziej konkurencyjnych cenach. Oczekuje się, że świąteczne promocje, duży popyt na rynkach wschodzących i efekt chińskiego Nowego Roku przyczynią się do wzrostu globalnego zapotrzebowania na produkty IT. Sprzedaż pamięci PC DRAM pozostanie słaba ze względu na nadmierną podaż, a sprzedaż urządzeń cyfrowych zwolni ze względu na niekorzystne warunki rynkowe w gospodarkach rozwiniętych.