Wyniki Polkomtel Sp. z o.o. za trzeci kwartał 2012 r:
Wyniki finansowe w mln PLN (wg MSR) |
III Q 2011 |
III Q 2012 |
Przychody ogółem |
1.861 |
1.791,2 |
EBITDA |
749,5 |
721 |
EBITDA jako % przychodów |
40,3% |
40,3% |
W trzecim kwartale 2012 r. w ofertach Plusa wprowadzono wiele nowości. Bardzo wyraźnie widać zmianę jakościową samych ofert i Plus zaczął się pozytywnie wyróżniać się na rynku. W trzecim kwartale Plus wprowadził:
- nielimitowaną ofertę na rynku prepaid “Nielimitowane SMSy do wszystkich sieci za 5 zł miesięcznie”,
- do oferty mix – LG L5, pierwszy smartfon z dużym 4- calowym ekranem i androidem 4.0,
- promocję “najlepsze smartfony w najlepszych cenach”,
- najatrakcyjniejsze na rynku, od 14,90 zł miesięcznie, abonamenty na najszybszy internet mobilny LTE.
Trzeci kwartał br. to wreszcie testy Internetu LTE z szybkością do 150 Mb/s. Plus jako pierwszy operator na świecie osiągnął w technologii LTE prędkość ponad 150 Mb/s na częstotliwości 1800 Mhz.
“N
ajwyższa na rynku EBITDA oraz bardzo wysoki cash flow pozwalają nam realizować jeden z głównych celów, czyli pozostanie najbardziej rentownym operatorem komórkowym w kraju oraz szybsze oddłużenie spółki. Istotne jest przy tym, że w III kwartale zwiększyliśmy bazę klientów kontraktowych o blisko 19 tysięcy. Rozmawiamy już z bankami o zmniejszeniu naszego zadłużenia i wcześniejszej spłacie 800 milionów złotych, co chcemy zrobić w grudniu tego roku.” — powiedziała Joanna Nieckarz, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych Polkomtel Sp. z o.o. – ”
Jak już zapowiadaliśmy, Plus rozpoczął dużą modernizację sieci. To zadanie na prawie dwa lata, a jego efektem ma być zapewnienie w całym kraju szybkiego internetu w technologii HSPA/HSPA+ oraz najszybszego mobilnego internetu LTE dla 66% populacji Polski
.
Naszą ambicją jest oferowanie Polakom najszybszego internetu mobilnego o największym zasięgu, który będzie mógł skutecznie konkurować z sieciami stacjonarnymi.”
Łącznie w trakcie trzech kwartałów Polkomtel uzyskał 5 357,9 mln zł przychodu, a z usług sieci Plus na koniec września br. korzystało prawie 13 771 tys. klientów.