Ojciec, a zarazem twarz medialna Cryteka, Cevat Yerli stwierdził, że wiele osób narzekało na wysokie wymagania sprzętowe Crysisa i podczas produkcji drugiej części, podjęto decyzję o stworzeniu gry bardziej przyjaznej gorszym komputerom. Nie bez znaczenia był pewnie fakt, że Crysis 2 powstawał również na Xbox 360 i PlayStation 3, ale o tym szef Cryteka już nie mówi.
Crysis 2 nie powalał na kolana swoja grafiką, ale nadal była to dobrze wyglądająca gra. W przypadku trzeciej części ma nastąpić zmiana – Yerli zapowiada, że Crysis 3 wyciśnie z konsol ostatnie szoki i będzie wyglądał oszałamiająco: Crysis 3 wykorzysta moce obliczeniowe konsol do ostatniego procenta – mówi szef Cryteka, dodając jednocześnie, że nie boi się konkurencji (na polu jakości grafiki) ze strony Gears of War czy Halo.
Konsole to jedno, ale PC – drugie. Według szefa Cryteka, Crysis 3, którego premiera będzie miała miejsce w 2013 roku, pokaże jak będą wyglądać gry na następnej generacji konsol. Silnik CryEnigne 3 jest już przygotowany do wyświetlania grafiki na tym poziomie. Tym bardziej, że nowa generacja konsol, według niego, nie wprowadzi tak dużej zmiany jakościowej jak obecna. W przypadku Crysis 3 powróci jednak temat wymagań – komputer potrafiący uruchomić Crysisa 3 będzie musiał być naprawdę potężny.