ex aequo Poznań i Wrocław – 8 proc. W dalszej kolejności znalazły się Gdańsk – 7 proc., Łódź – 6 proc., Gdynia – 3 proc. oraz Katowice i Szczecin – 2 proc.
Raport dowiódł także, iż sklepy, galerie handlowe, restauracje, urzędy oraz stacje benzynowe są lokalizacjami, w których polscy użytkownicy 4sq najczęściej zaznaczają swoją obecność. W rankingu najchętniej odwiedzanych restauracji, barów i fast-foodów znalazły się kawiarnie sieci Starbucks (16 tys. meldunków), sieć restauracji McDonald’s (blisko 10 tys.) i kawiarnie Coffe Heaven (ponad 7 tys.) Co ciekawe Polacy meldują się także w urzędach. Najbardziej popularne w tym przypadku są placówki Poczty Polskiej – w lokalnych urzędach pocztowych odnotowano 3 tys. “check-in’ów”. Na drugim miejscu plasują się urzędy miejskie z dorobkiem ponad 1 tys. meldunków. Urzędy skarbowe to trzecie pod kątem popularności placówki państwowe, odwiedzane przez polskich “Foursquare’owców” – mogą się pochwalić prawie pół tysiącem meldunków. Wśród najchętniej odwiedzanych stacji benzynowych króluje BP (2,3 tys. check-in’ów), a najpopularniejsze firmy to: Agora (5,7 tys.), Onet.pl (1,7 tys.) oraz Microsoft (1,6 tys.). Raport przedstawia także obraz statystycznego polskiego użytkownika 4sq, który posiada w swoim gronie znajomych średnio 47 użytkowników, 11 odznak, 308 meldunków oraz jest majorem w 8 miejscach.
Chodząc po mieście oraz wybierając się w podróże użytkownicy aplikacji “meldują się” w danym miejscu, w zamian otrzymując tzw. badge, czyli odznaki. Najbardziej popularne w Polsce odznaki to “Newbie” (83 proc.) przyznawana nowym użytkownikom, “Adventurer” (66 proc.) – za meldunek w 10 miejscach, “Local” (57 proc.) wręczana użytkownikom za “check-in” w tym samym miejscu trzy razy w ciągu tygodnia oraz “Explorer” (55 proc.) , której zdobycie wymaga meldunku w 25 różnych lokalizacjach.
Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem: http://www.slideshare.net/MSLSocialHivePoland/foursquare-w-polsce Coraz więcej miast na świecie może się pochwalić własnymi odznakami. Za “meldunki” w Berlinie Foursquare-owcy otrzymują odznakę z symbolem stolicy Niemiec – niedźwiadkiem, w Paryżu za check-in możemy zostać nagrodzeni tarczą z Wieżą Eiffla, natomiast symbolem Londynu jest Tower Bridge. Póki co żadne polskie miasto nie jest w stanie pochwalić własnym badge’em. Właśnie o taką odznakę dla Warszawy chce zawalczyć agencja MSLGROUP Social Hive Poland, inicjator akcji “Zdobądźmy Foursquare Badge dla Warszawy”. Co trzeba zrobić aby wspomóc akcję? Założyć konto w serwisie Foursquare, następnie odwiedzić stronę z listą najciekawszych miejsc w Warszawie (https://foursquare.com/mslsocialhivepl/list/warsaw-on-4sq-4sqcities) i wcisnąć Save po prawej stronie.