“Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika. Publikowany przez Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji” — komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Oto firmy, które zajęły w rankingu miejsca I-VII jako najbardziej pożądani pracodawcy dla specjalistów i menedżerów w branży IT oraz telekomunikacja. (Pełna lista firm wyróżnionych w rankingu dostępna w raporcie “Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów“.
1. |
Google Poland |
30,9% |
2. |
IBM Polska |
9,0% |
3. |
Microsoft |
7,6% |
4. |
Samsung Electronics Polska |
4,0% |
5. |
Oracle |
2,5% |
6. |
Hewlett-Packard Polska |
2,2% |
7. |
Dell |
1,8% |
8. |
Sabre Polska |
1,7% |
Cenione warunki zatrudnienia, oferowane benefity
Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność.
“Kandydaci, z którymi współpracujemy zwracają również uwagę na dostęp do najnowocześniejszych technologii i możliwość rozwoju zawodowego” — podkreśla Monika Daczka, menedżer Antal IT Serices.
Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.
Źródła wiedzy o pracodawcach
Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.
“Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę” — podsumowuje Joanna Kucza, PR & Marketing Manager w Antal International.