Swoją decyzję argumentuje wypaleniem. -Pod względem kreatywności dotarłem do punktu, w którym chciałbym popracować nad czymś nowym – mówi Wilson. Z całego oświadczenia, które możecie przeczytać poniżej nie wynika zbyt wiele – Jay’owi po 7 latach nad Diablo zachciało się czegoś nowego a Blizzard zaoferował mu nowy projekt.
Oczywiście nie wiadomo nad czym pracować będzie Wilson, ale gracze nie gęsi i spekulować potrafią. Większa część internetowych detektywów skłania się do wniosku, że Wilson zacznie pracować nad niezapowiedzianym oficjalnie tytułem:
“Project Titan”
– oprócz nazwy, która równie dobrze może okazać się plotką, nie wiadomo o tej grze nic. Do tego biorąc pod uwagę tempo wydawnicze Blizzarda, to o projekcie nie dowiemy się niczego nowego przez najbliższe 3-4 lata.
Bardziej przyziemną spekulacją, wydaje się być
“Blizzard Allstars”
– gra z gatunku MOBA (lub jak kto woli ARTS), która z pewnością jest o wiele bliżej od ukończenia niż jakakolwiek inna gra Blizzarda, która wymagałaby głównego projektanta Diablo 3.
Decyzja Wilsona od odejściu z ekipy tworzącej Diablo wywołała mieszane uczucia wśród graczy – dla jednych był to najszczęśliwszy dzień w ich życiu, dla drugich powód do rozpaczy.
Poniżej umieszczamy oficjalne oświadczenie Jaya Wilsona przetłumaczone na oficjalnym, polskim forum Diablo:
Cześć wszystkim!
Chciałem, żebyście jako jedni z pierwszych dowiedzieli się, że podjąłem ważną decyzję dotyczącą mojej przyszłości, oraz poznali wpływ tej decyzji na przyszłość Diablo.
Niedawno obchodziłem siódmą rocznicę pracy przy Diablo III i chociaż ten czas uważam za najbardziej wynagradzający i jednocześnie wypełniony wyzwaniami w moim życiu, to pod względem kreatywności dotarłem do punktu, w którym chciałbym już popracować nad czymś nowym. Blizzard jest na tyle łaskawy, by dać mi tą możliwość. W trakcie następnych kilku tygodni będę odsuwał się od projektu Diablo III i zacznę proces przesuwania się do innego obszaru w Blizzardzie. Decyzja ta nie była dla mnie łatwa i nie podjąłem jej szybko, ale koniec końców, uważam, że decyzja ta jest słuszna.
Po pierwsze, chcę was wszystkich zapewnić, że zaistniała sytuacja nie będzie miała żadnych negatywnych konsekwencji dla wsparcie, jakie nieustannie zapewniamy Diablo III. Gra nie została bynajmniej stworzona przez jedną osobę, a zespół, który podczas prac nad nią przelał do niej tyle pasji i talentu nigdzie się nie rusza. Mamy wiele rzeczy w planach, a plany te będą realizowane tak jakby nic się nie zmieniło. Poza tym, nie zostawiam zespołu na lodzie – będę dla niego dostępny w czasie okresu przejściowego, w trakcie którego ustalimy, kto przejmie moje obowiązki w roli dyrektora gry.
Jeśli już przy tym jesteśmy, to nie powinno was zdziwić, jeśli traficie na ogłoszenie rekrutacyjne dla stanowiska dyrektora gry Diablo III – chcemy mieć pewność, że wykorzystaliśmy każdą sposobność na znalezienie jak najlepszego lidera dla tego projektu. Nie możemy się już doczekać momentu, gdy znajdziemy tę osobę i dowiemy się, jakie nowe pomysły przyniesie.
Jestem dumny z Diablo III i pomimo występujących czasami między nami różnic będę tęsknił za społecznością, jaka utworzyła się wokół gry. Czuję, że popełniłem wiele błędów podczas kierowania tą relacją, ale działałem zawsze z zamiarem zapewnienia Wam wspaniałych wrażeń z rozgrywki oraz bycia jak najbardziej otwartym na wasz głos przy jednoczesnym wspieraniu wizji Diablo, jaką ma dla niej zespół tworzący grę.
Wiem, że niektórzy z Was uważają, że nie udało nam się dotrzymać naszej obietnicy w kwestii wydania gry “kiedy będzie gotowa”. Nie jesteśmy idealni, lecz próbujemy podejmować jak najlepsze decyzje, kierując się posiadaną w danej chwili wiedzą i informacjami. Nie oznacza to, że zawsze podejmujemy słuszne decyzje, ale jeśli popełniliśmy błędy, to uważam, że wyjątkowo się postaraliśmy, żeby je naprawić.
Na takie działanie ze strony Blizzarda możecie liczyć zawsze: na to, że nie opuścimy naszych gier i dołożymy wszelkich starań, by stopniowo je doskonalić. Słyszeliśmy opinie i sugestie społeczności. Przykładowo, zgodziliśmy się, że system przedmiotów w Diablo III nie był dostatecznie dobry w momencie premiery, więc zespół wprowadził wiele zmian, wśród których można wymienić zmianę częstotliwości wypadania przedmiotów, gruntowne poprawienie przedmiotów legendarnych oraz dodanie tuzinów nowych przedmiotów do gry. Zgodziliśmy się też, że gra musi oferować więcej dla graczy, którzy osiągnęli już maksymalny poziom doświadczenia, więc zespół wprowadził nowe wydarzenia oraz nowe systemy, jak Siła Potworów i Poziomy Mistrzowskie.
Jesteśmy w pełni oddani misji tworzenia możliwie jak najlepszych gier – postawa ta od zawsze stanowiła filar misji Blizzarda jako studia tworzącego gry i nigdy nie zanikała z momentem premiery gry. Z waszą pomocą będziemy dalej grać w Diablo, debatować o tej grze oraz poprawiać ją, tak jak miało to miejsce w przypadku każdej gry Blizzarda.
W tym duchu przygotowujemy aktualizację 1.0.7, otworzyliśmy dla was PST, a na rok 2013 zaplanowaliśmy inne niesamowite rzeczy dla Diablo. Zostawiam Diablo III w dobrych rękach, a moje odejście z zespołu nie stwarza zagrożenia dla ewolucji gry, ponieważ dalej będziemy robić to, co zawsze robimy: słuchać, grać i udoskonalać.
Jesteście najbardziej pasjonacką i oddaną społecznością graczy, o jakiej mógłby marzyć projektant gier. Życzę Wam wszystkiego najlepszego i chcę podziękować za niezwykłe doświadczenie, którym uczyniliście moją pracę nad tym projektem. Nie zapominajcie regularnie ostrzyć toporów, odkurzać ksiąg z zaklęciami no i mieć oko na tego przebiegłego diabła!
–Jay