- Procesor:
- Architektura x64
- 8 rdzeni taktowanych z częstotliwością 1,6 GHz
- Każdy wątek procesora będzie miał 32 KB pamięci podręcznej L1 na instrukcje i tyle samo na dane
- Każdy rdzeń będzie miał 2 x 2MB pamięci podręcznej L2
- Każdy rdzeń ma jeden niezależny wątek sprzętowy, bez współdzielenia zasobów wykonawczych
- Każdy wątek sprzętowy może wykonać dwie instrukcje w jednym cyklu zegara
- Karta graficzna
- Wykonany na zamówienie, 800-megahercowy procesor zgodny z D3D11.1
- 12 rdzeni shaderów obsługujących 768 wątków
- Każdy wątek może wykonać jedno mnożenie skalarne i dodatkową operację (MADD) w jednym cyklu zegara
- Maksymalna wydajność karty to 1,2 biliona zmiennoprzecinkowych operacji na sekundę
- Czujnik naturalnego interfejsu użytkownika (NUI) jest stale aktywny
- Pamięć i dane
- 8 GB pamięci RAM DDR3 o wydajności 68 GB/s
- 32 MB szybkiej pamięci wbudowanej SRAM (ESRAM) o wydajności 102 GB/s
- Karta graficzna będzie mogła wykorzystywać równolegle z pamięci systemowej i ESRAM, mając do dyspozycji 170 GB/s
- Dysk twardy jest zawsze dostępny
- Wbudowany napęd Blu-ray 6x obsługujący płyty do 50 GB
- Sieć
- Gigabit Ethernet
- Wi-Fi i Wi-Fi Direct
- Akceleratory sprzętowe
- Przetwarzanie ruchu
- Kodeki dźwięku, obrazu i wideo
- Eliminowanie pogłosu (MEC) w Kinect
- Silniki szyfrujące do szyfrowania, deszyfrowania i hashowania
Wygląda więc na to, że konsola będzie bardzo wydajna i będzie miała wbudowany kontroler Kinect, co oznacza, że każdy gracz, a nie tylko osoby które go dokupiły, będzie miał do niego dostęp, co z kolei jest większą zachętą dla twórców gier. Cieszy też wbudowane Wi-Fi, które pojawiło się dopiero w jednej z kolejnych generacji Xboxa 360, a także wydajniejsza karta sieciowa.
Portal VGLeaks wspomina również o wejściu HDMI, co wskazuje, że nowy Xbox może działać jako urządzenie STB lub DVR.