Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie to wyjątkowy konkurs dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Dotyczy szeroko rozumianej wiedzy o Internecie i technologiach informatycznych. Do uczestnictwa w Olimpiadzie zaproszonych jest co roku ok. 15 tys. szkół z całej Polski, a w pięciu poprzednich edycjach wzięło udział prawie 320 tys. osób. Pierwszych pięć edycji organizował Dialog, który w 2011 roku dołączył do Grupy Netia. W tym roku po raz pierwszy do grona organizatorów dołączyła także Grupa Allegro.
“Mamy nadzieję, że tegoroczna edycja Olimpiady będzie cieszyć się nie mniejszym zainteresowaniem, jak poprzednia, w której wzięła udział rekordowa liczba uczestników.
W Olimpiadzie – jak pokazuje pięć dotychczasowych edycji – biorą udział młodzi ludzie z całej Polski. A w finałach są mieszkańcy małych miejscowości, często z terenów z ograniczonym dostępem do zaawansowanych usług internetowych i do instytucji szerzących wiedzę na ich temat
“ — mówi Tom Ruhan, członek zarządu Netii. ”
Projekt edukacyjny o tak szerokim zasięgu jest zbieżny z naszą misją: szerzeniem idei społeczeństwa informacyjnego i dostarczaniem świata on-line” — dodaje . W tym roku po raz pierwszy współorganizatorem Olimpiady jest Grupa Allegro – największa marka e-commerce w Polsce. ”
Cieszymy się, że możemy przyłączyć się do takiego projektu” — mówi Marcin Majchrzak, Kierownik ds. projektów edukacyjnych Grupy Allegro.
“Wiedza o technologiach internetowych staje się niezbędna. A połączona z pasją, którą mają Net Mastersi – daje nowe możliwości, otwiera drogę na najlepsze kierunki studiów, inspiruje do ciekawych projektów badawczych czy wyboru wymarzonego zawodu. Dla każdej drużyny, jak i dla nas samych będzie to wspaniała przygoda”.
Nowa formuła konkursu…
Tegoroczna edycja konkursu odbędzie w nowej formule. Do zmagań będą mogły przystąpić 3-osobowe drużyny ze szkół ponadgimnazjalnych pod nadzorem nauczyciela prowadzącego. Drużyny zostaną przydzielone do 7 okręgów. Do I etapu przystępują wszystkie zarejestrowane drużyny. Do II etapu przejdzie po 50 najlepszych drużyn z każdego okręgu. Do Wielkiego Finału przejdą 3 najlepsze drużyny z każdego okręgu.
Podczas dwóch etapów testów online oraz w Wielkim Finale na żywo uczestnicy będą rozwiązywać zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci.
Drużyny zarejestrowane w VI edycji, które odpadną w eliminacjach lub półfinałach online będą miały szansę na zdobycie jednej “dzikiej karty” uprawniającej do startu w finale. Karty będą nagrodą w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.
…i nowe, jeszcze ciekawsze nagrody
VI edycja to nie tylko nowa nazwa, nowi organizatorzy, partnerzy i nowa formuła, ale także nowe, wyjątkowe nagrody. Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) dla każdego z trzech członków drużyny oraz sprzęt elektroniczny. Nauczyciel prowadzący zwycięską drużynę otrzyma sprzęt elektroniczny oraz pakiet wejściówek na prestiżowe konferencje informatyczne.
Net Masters Cup został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli magazyn komputerowy CHIP oraz portal Onet.pl.
Więcej informacji o Olimpiadzie można znaleźć na stronie www.netmasterscup.pl