To będzie ważny krok dla naszych Astronautów. Po Bulletstormie i Painkillerze tworzonych jeszcze w studiu People Can Fly w końcu świat zobaczy pierwszą grę powstałą w w ich nowym składzie. Chmielarz przejął politykę tworzenia gier krótkich, ale intensywnych pod względem emocjonalnym i osobiście głęboko wierzę, że przyniesie im to olbrzymi sukces.
The Vanishing of Ethan Carter
będzie grą inspirowaną gatunkiem literackim weird fiction, a zatem prozą w klaustrofobicznym, niepokojącym klimacie, w którym występują nadnaturalne, trudne do wytłumaczenia zjawiska (jednym z najbardziej znanych reprezentantów tego gatunku jest H.P. Lovecraft). Wcielimy się w niej w rolę detektywa wykorzystującego w swoich śledztwach tajemniczą zdolność wizualizacji miejsca zbrodni. Naszym zadaniem będzie odszukanie uprowadzonego chłopca, którego trop wiedzie w okolice górskiej wioski, gdzie znaleziono okaleczone zwłoki jednego z porywaczy.
“Najbardziej zależy nam na tym, by gracze poczuli, że znajdują się tam naprawdę. Immersja jest naszym głównym priorytetem. To gra o eksploracji i odkrywaniu. Nie porzucamy jednak gameplayu – wręcz przeciwnie: próbujemy go rozebrać na czynniki pierwsze, by był przez cały czas istotny i zwiększał doznania z gry” – mówi Adrian Chmielarz.
The Vanishing of Ethan Carter pojawi się w dystrybucji cyfrowej, na PC jeszcze w tym roku. Poniżej pierwszy trailer gry.