Wielkopowierzchniowy sklep to pomysł szefów spółki na chude lata w branży. Chcą oni zdobyć klientów bogatą ofertą, zespołem doradców i atrakcyjnymi cenami. Sklep zostanie otwarty na początku kwietnia, tuż po Wielkanocy, w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter.
Na powierzchni ok. 2 tys. m2 zaproponujemy naszym klientom wielką wystawę sprzętu IT, z mnóstwem doradców, którzy będą w stanie wyjaśnić klientowi funkcjonalność sprzętu, zapytać o to, czego potrzebuje i dobrać właściwe rozwiązanie — mówi Agencji Informacyjnej Newseria Wojciech Buczkowski, prezes firmy.
Megastore Komputronika ma odróżniać od konkurencji większa oferta oraz stoiska producenckie. W projekt zaangażowane są takie marki, jak: Acer, Apple, Asus, Canon, DELL, HP, Intel, Lenovo Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba. W nowym sklepie będzie można kupić i przetestować sprzęt komputerowy. Możliwy tu będzie także odbiór towaru zamówionego przez internet.
Do końca 2014 roku w największych miastach w kraju ma powstać sześć tego typu placówek. Szefowie spółki planują likwidację małych sklepów. Celem jest skupienie się – poza salonami Megastore – na sprzedaży w galeriach handlowych. Jednym z pomysłów na finansowanie sklepów ma być pozyskiwanie środków od wystawiających się w sklepie producentów. Mają oni pokrywać nawet połowę kosztów prowadzenia Megastore.
Projekt był wielokrotnie przemyślany. Bazuje na założeniach dość pesymistycznych, tak by móc przewidzieć te gorsze scenariusze. Dziś w Warszawie mamy kilka sklepów, część z nich zostanie zredukowana i przeniesiemy pracowników do nowego projektu. Ale będziemy też zatrudniać, wkrótce ruszy rekrutacja — wyjaśnia prezes spółki.
Firma planuje również zwiększenie sprzedaży internetowej. W tym roku może ona dogonić sprzedaż tradycyjną. Jednocześnie Komputronik zapowiada, że w tym roku zwiększy sprzedaż o 30-35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.