Jako firma oferująca produkty dla klientów końcowych, chcemy się skupiać na naszych działaniach sprzedażowych i edukacyjnych, a także na rozwoju naszej platformy aplikacyjnej. Jednocześnie chcemy mieć pewność, że korzystamy z najlepszej infrastruktury, pod opieką najlepszych specjalistów. Stąd już krok do uświadomienia sobie, że rzetelna platforma chmury obliczeniowej jest dla nas optymalnym rozwiązaniem. Dzięki Oktawave uzyskaliśmy dostęp do niespotykanej wydajności i świętego spokoju — mówi Bartosz Gadzimski, prezes zenbox.pl.
W ramach wdrożenia zenbox.pl wykorzystał ultra szybkie instancje Oktawave OCI w wersji Giant z 32 GB RAM i 16 VCPU per serwer. Dane klientów są utrzymywane w standardzie Oktawave Volume Storage (Tier-1 do backupu, Tier-2 dla serwerów stron WWW oraz Tier-3 do baz danych), co daje wydajność przewyższającą jakiekolwiek inne serwerowe rozwiązania składowania danych, w tym te oparte na dyskach SSD. Finalnie udało się poprawić niemal wszystkie parametry dotyczące platformy zenbox.pl, w tym:
- wydajność macierzy (wzrosła dwukrotnie, czyli 16 razy w stosunku do statystycznego serwera hostingowego w innych firmach),
- skalowalność (teraz możliwe jest zwiększenie wydajności każdego serwera o 100% w kilka minut),
- przepustowość łącza do/z sieci internet (do poziomu 10 Gbps dla każdego serwera),
- dostępność (automatyczne uruchamianie środowisk z serwerów zapasowych w ciągu kilku sekund),
- odporność na ataki (D)DoS (trzykrotnie),
- wydajność infrastruktury PHP/MySQL (o 40%).
Dobrze widać to również na tej infografice.
Zenbox.pl to świetny przykład na to, jak wykorzystywać IaaS (infrastruktura jako usługa) i budować na nim wydajne rozwiązania aplikacyjne lub te z pogranicza PaaS (platforma jako usługa). Firma hostingowa potrzebuje elastyczności i pełnej kontroli nad IT, ponieważ musi szybko reagować na potrzeby swoich klientów. Te właśnie cechy posiada dziś chmura obliczeniowa, chmura, która znosi ograniczenia posiadania i zajmowania się fizyczną infrastrukturą. Dzięki Oktawave zenbox.pl może się teraz skupić na tym, na czym najbardziej mu zależy – na solidnej strategii marketingowej i pozyskiwaniu nowych klientów — mówi Maciej Kuźniar, prezes Oktawave.