Przede wszystkim dość szokującą zmianą wydaje się brak sekwencji QTE, a więc elementu charakterystycznego zarówno dla Heavy Rain, jak i poprzedniej gry Quantic Dream – Fahrenheit. Na powyższym materiale możecie zobaczyć jak wyglądały sceny walk w Heavy Rain’ie, a jak będą wyglądać w Beyond. Zamiast QTE będziemy wykonywać ruchy prawym analogiem, podczas lekko zwolnionego tema akcji. Dynamiki to nie zwiększy, ale może wywołać większą immersję, w końcu im mniej znaczników na ekranie tym lepiej.
Jodie, główną bohaterkę gry, będziemy poznawać na przestrzeni 15 lat jej życia (w grze zobaczymy aż 40 jej różnych wersji). Fabuła nie będzie jednak ułożona chronologicznie. Czasami będziemy najpierw widzieć efekty naszych wyborów, a dopiero potem przyczyny – dzięki temu zabiegowi gracz będzie cały czas zaangażowany emocjonalnie w grę, starając się ułożyć wszystko w odpowiednim porządku. Kampania ma trwać około 12-15 godzin w zależności od wyborów dokonanych przez gracza. W grze będziemy mogli jeździć samochodami, motocyklami, a nawet jeździć konno.
Mechanika gry
Jodie będziemy poruszać za pomocą lewego analoga. W interaktywnych miejscach zapali się białe światełko – poruszając prawym analogiem w jego kierunku będziemy mogli uruchomić akcję. Przy pomocy trójkąta zaś będziemy mogli sterować Aidenem – duchem towarzyszącym naszej bohaterce. Perspektywa gry zamieni się wtedy na widok z pierwszej osoby, a przyciskami R1 i R2 będziemy mogli zmieniać położenie kamery. Aiden będzie mógł przelatywać przez ściany, a także pokazywać Jodie wspomnienia zmarłych osób, wykorzystując ich pośmiertną aurę. Jak bardzo pomocny będzie Aiden możecie przekonać się na tym gameplayu:
Studio przyłożyło się szalenie do sesji motion capture. W ciągu 12 miesięcy nakręcono 23 tysiące animacji. Sam Cage przyznaje, że wykonali kawał ciężkiej roboty, głównie po to, by pozbyć się powtarzalnych schematów i zwiększyć doznania z samej gry. Cage chce, by gracz czuł się jakby uczestniczył w filmie. Na ostatnim gameplayu możemy zobaczyć Jodie w wieku 6 lat, która jest poddawana badaniom w laboratorium. Materiał dobrze odzwierciedla siłę Aidena – będzie on mógł nie tylko manipulować przedmiotami, ale nawet wchodzić w inne osoby…
Premiera Beyond: Two Souls zaplanowana jest na 11 października tego roku, wyłącznie na konsolach PS3.