Neal Robinson oczywiście nie pozostał dłużny firmie Nvidia, która od jakiegoś czasu próbuje zdyskredytować nie tylko Playstation 4, ale w ogóle rynek konsol nowej generacji.
– Oczywiście, że będą to robić. Są trochę rozgoryczeni. Gdy spoglądamy na zaprojektowane przez nas procesory APU, to nie można tak po prostu wyciągnąć poszczególnych ich komponentów i powiedzieć: to jest podobne do tego czy tego. To połączenie dwóch elementów, które wraz z wybraną przez Sony pamięcią 8 GB GDDR5 (176 GB/s przepływności) będą mogły zdziałać znacznie więcej, dzieląc się danymi po obu stronach. To po prostu więcej niż tylko procesor i karta graficzna – teraz można swobodnie przesuwać różne zadania pomiędzy nimi – powiedział Robinson.
Poza tym, przedstawiciel AMD na konferencji GDC usiłował wyjaśnić, że sprzęt wewnątrz nowej konsoli Sony to nie jest zwykłe rozwiązanie x86. To procesor APU z rdzeniami Jaguar, który jest kombinacją karty graficznej i CPU w jednym..
– Firma AMD mogła zapewnić Sony zintegrowane rozwiązanie takie jak procesory APU, czego Nvidia po prostu nie mogła zrobić. Dzięki temu zoptymalizowano przepływ danych, zwiększono wydajność, poprawiono sprawność energetyczną i cieplną, a przy tym zapewniono deweloperom poziom współpracy, który zagwarantował PS4 bardzo silną premierę – wytknął Robinson.