Agencia Africa oraz Bolha Studio na zlecenie brazylijskiego oddziału Budweisera stworzyło kubek, który umożliwia automatyczne wysłanie zaproszenia do znajomych na Facebooku podczas symbolicznego toastu.
Przed wejściem na imprezę każdy uczestnik otrzymuje Buddy Cup z wbudowanym mikrochipem. Skanując jego kod QR znajdujący się na odwrocie kubka, integrujemy go ze swoim kontem na Facebooku. Podczas stuknięcia kubków symbolizowanego też świecącą się diodą LED system wysyła zaproszenie do grona znajomych w serwisie Zuckerberga. Po powrocie z imprezy wystarczy tylko zaakceptować te osoby, z którymi pragniemy utrzymać dalszy kontakt.
Pomysł niezły, ale czy sprawdzi się w praktyce? Szczerze nie przypominam sobie dobrej imprezy, na której każdy uczestnik pilnowałby swojej szklanki;). A co jeśli takowy kubek dostanie się w niepowołane ręce? Jak na razie gadżet ten będzie wykorzystywany jedynie w wydarzeniach sponsorowanych przez Budweisera. Jeśli się sprawdzi – kto wie, może wkrótce trafi do masowej produkcji.