Per Borgklint, wiceprezes firmy Ericsson i szef działu rozwiązań wspomagających działalność biznesową (Business Unit Support Solutions), powiedział: “Zgodnie z wizją społeczeństwa sieciowego (Networked Society) firma Ericsson przewiduje, że już wkrótce za pomocą łączy szerokopasmowych i mobilnych oraz chmury do Internetu będzie podłączonych 50 mld urządzeń. Dystrybucja wideo będzie mieć w przyszłości podobny wpływ na zachowania klientów indywidualnych i na korzystanie przez nich z oferowanych usług, jaki wywarła kiedyś telefonia komórkowa. Opisywana transakcja zapewni firmie Ericsson czołową pozycję w branży, oznaczając przejęcie ponad 40 klientów obsługujących ponad 11 mln abonenckich gospodarstw domowych. Firma Ericsson przejmie też głównych specjalistów jednostki biznesowej Mediaroom i niektórych spośród jej najwyżej wykwalifikowanych pracowników z dziedziny dystrybucji IPTV”.
Szacuje się, że w roku 2013 światowy rynek telewizji internetowej osiągnie poziom 76 mln abonentów, gwarantując przychody w wysokości 32 mld USD, natomiast w roku 2015 liczba abonentów wzrośnie do 105 mln, zapewniając przychody rzędu 45 mld USD.
“Mediaroom to czołowa platforma do dystrybucji wideo, wdrożona przez największych na świecie operatorów telewizji internetowej. To strategiczne przejęcie zapewnia firmie Ericsson pozycję lidera branży dzięki połączeniu umiejętności i doświadczenia wysoko wykwalifikowanych pracowników z jednostki biznesowej Mediaroom z możliwościami firmy Ericsson w zakresie świadczenia usług kompleksowych” ― powiedział Per Borgklint.
Cała oferta rozwiązań medialnych firmy Ericsson z zakresu usług TV i wideo, w połączeniu z większą koncentracją firmy na zaspokajaniu potrzeb klientów indywidualnych, będzie stanowić podstawę świadczenia usług użytkownikom. Znaczenie możliwości dystrybucji wideo na rzecz klientów i ich klientów indywidualnych będzie rosnąć w miarę wzrostu liczby wdrażanych sieci LTE oraz korzystających z nich użytkowników smartfonów.
“Jesteśmy dumni z czołowej pozycji na rynku rozwiązań IPTV, którą udało nam się osiągnąć dzięki platformie Mediaroom. Oferta uzupełniających usług telewizyjnych i sieciowych firmy Ericsson pomoże stymulować przyszły rozwój tej platformy” ― powiedział Tom Gibbons, wiceprezes firmy Microsoft Corporation. “Z uwagi na rozwój rynku usług IPTV firma Ericsson będzie cennym partnerem strategicznym dla operatorów i usługodawców telewizyjnych z całego świata”.
Microsoft Mediaroom to technologia telewizyjna, z której korzysta wielu liczących się na świecie usługodawców telewizyjnych, takich jak AT&T U-verse, Deutsche Telekom Entertain, Telefonica, TELUS Optik TV i Swisscom. Usługi telewizyjne na platformie Mediaroom są oferowane za pośrednictwem ponad 22 mln przystawek telewizyjnych wdrożonych na terenie Ameryk, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) oraz na Dalekim Wschodzie.
Firma Ericsson dostrzega już, że zawsze zmieniające się zachowania klientów indywidualnych korzystających z usług telewizyjnych ewoluują teraz jeszcze szybciej niż kiedyś. Duże tempo wdrażania innowacji i rozwoju rozwiązań inteligentnych stymuluje kształtowanie oferty usług TV Anywhere dla klientów indywidualnych. Sytuacja ta będzie przyczyniać się do dalszego rozwoju branży, gdy zostanie urzeczywistniona idea konwergencji. Rozwój ten wymaga od właścicieli treści, nadawców, usługodawców i operatorów telewizyjnych ponownego przemyślenia ich oferty.
Umowa wymaga jeszcze uzyskania szeregu wynikających z przepisów zezwoleń i spełnienia innych zwyczajowych warunków. Jednostka biznesowa Mediaroom wejdzie w skład działu rozwiązań wspomagających działalność biznesową (Business Unit Support Solutions).