“Testy wykazały, że 90% klientów ViaSat uzyskuje w okresach szczytu poziom 140% deklarowanej szybkości pobierania 12 Mb/s lub wyższy” — stwierdza się w raporcie. “Ponadto są bardzo małe różnice pomiędzy szybkością w okresach szczytu i poza nimi”.
“Naszym celem zawsze było zapewnienie klientom jak najlepszej komunikacji szerokopasmowej. Obiektywne dane pokazują, że dotrzymujemy obietnicy dużej szybkości” — powiedział Mark Dankberg, dyrektor generalny i prezes ViaSat.
Najważniejszym wnioskiem z raportu jest fakt, że Internet satelitarny zapewniał średnią szybkość wysyłania danych na poziomie 161% wartości deklarowanej w reklamach. Jest to wynik znacznie lepszy niż w przypadku usług opartych na technologii światłowodowej, sieci telewizji kablowej (108%) czy DSL. Ponadto objęta badaniami usługa charakteryzuje się najmniejszymi zmianami szybkości w różnych porach dnia i stale zapewnia szybkość na poziomie co najmniej 130% wartości deklarowanej w reklamach.
Pełna treść raportu, wydanego przez FCC Office of Engineering and Technology i Consumer and Governmental Affairs Bureau, jest dostępna pod adresem http://www.fcc.gov.