Samsung, który dysponuje nie jednym, a kilkoma smartfonami z każdej półki cenowej, sprzedał w pierwszym kwartale 2013 roku ponad 70 milionów egzemplarzy, dzięki czemu zdobył 32,7 procent rynku smartfonów. Koreańczycy zanotowali ogromny wzrost rok do roku, bowiem w pierwszym kwartale 2012 roku sprzedali 44 miliony sztuk.
Zajmujące drugie miejsce w statystykach IDC Apple sprzedało w tym samym okresie 37,4 mln swoich iPhone’ów, co pozwoliło mu kontrolować 17,3 procent rynku. W Q1 2012 roku firma z Cupertino sprzedała 35,1 mln iPhone’ów, więc zanotowała niewielki wzrost rok do roku.
Na trzecie miejsce wskoczyło natomiast LG, którego smartfony trafiły do 10,3 mln klientów. Czwarte i piąte miejsce to reprezentanci z Chin – odpowiednio Huawei (9,9%) oraz ZTE (9,1%).
W całym rynku telefonów komórkowych przoduje Samsung (115 mln sprzedanych telefonów), ale na drugim miejscu wciąż trzyma się Nokia, która łącznie sprzedała 61,9 mln urządzeń. Trzecie jest Apple, które w ofercie ma tylko smartfony.
Co ciekawe, zarówno Samsung, jak i LG oraz ZTE sprzedają już zdecydowanie więcej smartfonów, niż tradycyjnych telefonów komórkowych.