Fabuła gry rozpocznie się od przyjazdu trzech detektywów do miejskiego przytułku, gdzie dokonano zabójstwa. Przed bramą zobaczymy kilka opuszczonych radiowozów policyjnych. Nasi bohaterowie postanawiają wejść do środka i szybko odkrywają, że wszyscy koledzy z jednostki już nie żyją. Miejsce wypełnione jest zmasakrowanymi zwłokami. Główny bohater gry – Sebastian – udaje się do pomieszczenia z monitoringiem, gdzie znajduje półprzytomnego lekarza mamroczącego coś pod nosem na temat tajemniczej postaci. Sebastian widzi w kamerze potężnego mężczyznę z naciągniętym kapturem na twarz, który zarzyna ostatnich policjantów. Nagle postać ta staje tuż za plecami Sebastiana, a nasz bohater zaatakowany traci przytomność. Budząc się dostrzega, że znajduje się w miejscu przypominającym rzeźnię, z ludzkimi zwłokami zwisającymi z haków… Tak rozpocznie się jego koszmar, z którego nie prędko uda mu się uciec.
Świat, w którym się znajdzie będzie wypełniony kreaturami, które według słów Mikamiego będą straszyć nas nie tylko samym wyglądem, ale zaskakującym zachowaniem. W The Evil Wihtin nie będziemy bezbronni. Sebastian będzie mógł używać standardowych broni palnych, noży czy tego co znajdzie pod ręką, ale unikalną cechą rozgrywki ma być możliwość zastawiania pułapek na potwory. Otoczenie będzie się dynamicznie zmieniało sprawiając, że gracz ciągle będzie zastanawiał się co czai się za następnym rogiem.
Pod względem technicznym gra będzie wykorzystywała silnik ID Tech 5, który do tej pory mogliśmy podziwiać w Rage. Premiera gry planowana jest na przyszły rok dla komputerów PC i konsol przyszłej i obecnej generacji.