Dobrze poinformowane i rzecz jasna anonimowe źródła donoszą, że Google podpisało umowy z takimi gigantami jak Universal Music Group i Sony Music Entertainment zarówno jeśli chodzi o strumieniowanie muzyki w nowej usłudze Google’a oraz o strumieniowanie muzyki na… YouTube.
Tym samym, gigant z Mountain View, jeszcze przed premierą swoich usług strumieniowania muzyki ma do dyspozycji dwie ogromne bazy użytkowników. Mowa tu oczywiście o wszystkich użytkownikach systemu mobilnego Android, którzy korzystają z Google Play oraz o użytkownikach serwisu YouTube. Przypomnijmy również, że już wcześniej Google podpisało podobną umowę z Warner Music Group, która razem z Universalem i Sony Music daje firmie Google dostęp do zasobów trzech największych na świecie wytwórni muzycznych.
To z pewnością nie jest dobra wiadomość dla konkurencji. Apple nadal pracuje nad swoją usługą strumieniowania muzyki, Spotify może mieć ogromny problem, jeśli cena abonamentu nowej usługi Google’a okaże się niższa niż opłata za Spotify. Pozostaje pytanie, gdzie Google udostępni swoje nowe usługi. Jeśli początkowo dostępne będą tylko w Stanach, konkurencja zyska trochę czasu na opracowanie strategii i powiększenie swojej bazy użytkowników. Jeśli tego nie zrobią, już w przyszłym roku może okazać się, że Google błyskawicznie zdominuje ten rynek. Sam serwis YouTube odwiedzany jest co miesiąc przez 800 milionów unikalnych użytkowników. Najpopularniejsze materiały wideo w serwisie to oczywiście teledyski muzyczne.