Póki co, ogłoszenie polityki DRM nie miało znacznego negatywnego wpływu na dział Xbox, ale to się najprawdopodobniej zmieni przy okazji premiery Xbox One. W tej chwili cała przyszłość działu rozrywki konsumenckiej w Microsofcie stoi pod znakiem zapytania, a to będzie miało duży wpływ na cały rynek gier — pisze David Cole w raporcie.
Krytykowane są również nieodpowiedni sposób przekazania informacji na temat zabezpieczeń DRM Xbox One na targach E3 oraz ogłoszenie ceny 499 dolarów, która jest “zbyt wysoka”. PlayStation 3 kosztował również 499 dolarów w dniu premiery, Xbox 360 zaś 299 dolarów, osiągając znacznie lepsze wyniki sprzedaży.
Rozumiemy całkowicie, że Xbox One to wielki krok naprzód w sposobie, w jakim ludzie doświadczają rozrywki w salonie. Jesteśmy pewni, że nie będzie problemu ze sprzedażą Xboxa One zamożnym entuzjastom. Wątpimy jednak, czy rynek masowy pójdzie w ich ślady — czytamy.
Raport zadaje też słuszne pytanie: a co jeśli serwery Xbox Live ulegną awarii? W 2007 roku sieć Xbox Live “padła” na 11 dni. Od tego czasu nie było żadnej awarii, ale Xbox 360 nie wymaga Xbox Live do uruchamiania gier…