Raport dowiódł, że najpopularniejszymi dostawcami usług udostępniania przestrzeni w chmurze są serwisy: Facebook, YouTube, Google Drive, Dropbox oraz, ex aequo na piątym miejscu, Microsoft SkyDrive i Apple iCloud. Wyniki przeprowadzonej w kwietniu ankiety pokazują, iż korzystanie z tego typu rozwiązań nie jest dowodem bezgranicznego zaufania do amerykańskich operatorów. Prawie 60 proc. ankietowanych zadeklarowało, iż obawia się, że ktoś nieuprawniony może mieć dostęp do ich danych. U takiej samej liczby respondentów strach wzbudza możliwość sprzedaży osobistych informacji osobom trzecim, jeszcze więcej (61 proc.) uważa wręcz, że dostawcy usług mogą handlować danymi dotyczącymi ich zachowania w sieci. 62 proc. badanych poddaje w wątpliwość zabezpieczenia stosowane z w rozwiązaniach chmurowych.
Najmniejsze obawy o bezpieczeństwo swoich prywatnych informacji wykazali respondenci z krajów europejskich. Na przykład, zaledwie połowa niemieckich oraz 61 proc. włoskich Internautów boi się wycieku swoich danych, podczas gdy w USA i Brazylii odsetek ten jest już wyższy i wynosi odpowiednio 69 proc. oraz 78 proc. Natomiast badanie przeprowadzone w ubiegłym roku przez F-Secure i TNS OBOP wykazało, że dla prawie 90 proc. Polaków zabezpieczenie przed utratą informacji w chmurze jest bardzo ważne.
Prawie jedna trzecia Internautów ma wrażenie utraty kontroli nad swoimi plikami, przy czym posiadacze wielu urządzeń wyrażają taką opinię częściej niż osoby korzystające z jednego urządzenia — mówi Timo Laaksonen, Wiceprezes F-Secure odpowiedzialny za rozwiązania chmurowe.
Wyniki badania pokazują, że użytkownicy są świadomi niebezpieczeństw związanych z przechowywaniem danych w chmurze, co jest wyzwaniem dla firm będących ekspertami w dziedzinie bezpieczeństwa sieciowego.
Co więcej, otwiera to drogę do wprowadzenia przez nie same usług chmurowych, opartych na doświadczeniu w zabezpieczaniu prywatności użytkownika.