Na początku konferencji wspomniano o kilku grach, które ukażą się jeszcze na Xboxa 360. Będą to:
Splinter Cell: Blacklist, Final Fantasy XIII – Lightning Returns, Batman: Arkham Origins i GTA V
. Potwierdzono także datę premiery dla
Dark Souls 2
– gra na Xboxa 360 ukaże się w marcu przyszłego roku. Nieco wcześniej powinien się ukazać Max: The Cured of the Brotherhood, o którym pisaliśmy Wam kilka miesięcy temu. Najbardziej entuzjastycznie jednak publiczność zareagowała na wieść o xboxowej wersji World of Tanks! Miłośnicy czołgów będą mogli na konsoli zmierzyć się w starciach 15 x 15 graczy. Dostęp do gry będzie darmowy dla posiadaczy kont Xbox Gold.
A w co zagramy na Xbox One? Szczegóły na temat wszystkich gier znajdziecie w poszczególnych newsach, natomiast tutaj skupimy się na szybkim podsumowaniu. Jeśli chodzi o tytuły ekskluzywne, które nie będą dostępne na żadnej innej platformie to jest parę ciekawych produkcji (i nie, nie są to gry dla dzieci na Kinecta!)
Bardzo dobrze zapowiada się
Ryse: Son of Rome
– gra tpp, która przeniesie nas w czasy starożytnego Rzymu. Wcześniej przedstawiano ją jako “grę na szynach” na Kinecta, tymczasem gameplay pokazał, że grę w całości kontroluje się padem. Może wykonywane finiszery nie były zbyt skomplikowane, ale moją uwagę przykuła głównie grafika (najnowsza wersja CryEngine) i filmowe kadry. Gra będzie tytułem startowym Xboxa One .
Fani bijatyk ucieszą się z pewnością z nowego…
Killer Instinct
. Kolejnym tytułem ekskluzywnym będzie
Sunset Overdrive
– shooter z otwartym światem w ładnej, kolorowej oprawie graficznej z akcentem humorystycznym (hmm to chyba pierwsza gra w historii, w której będziemy mogli strzelać z płyt winylowych:D)
Zapowiedź Forzy 5 przykuła uwagę głównie prawdziwym samochodem (ba! i to nie byle jakim bo pięknym, pomarańczowym McLarenem P1), który pojawił się na scenie. To, że gra ma wyglądać obłędnie wiedzieliśmy wcześniej. Teraz twórcy ogłosili, że z nową Forzą znknie AI przeciwników… Wszystko dzięki systemowi Drivavatar, o którym więcej dowiecie się pod TYM linkiem.
Najbardziej pozytywne wrażenie zrobiło na mnie Quantum Break. Gra od Remedy, w której możemy efektownie zatrzymywać czas zapowiada się na jeden z większych hitów Xboxa One.
Tym, którzy lubią kreować własne światy w grach i tworzyć potyczki z pewnością do gustu przypadnie Project Spark. Polatać na smokach będzie też można w…
Crimson Dragon
, czyli duchowemu spadkobiercy Panzer Dragon. A pamiętacie Deadly Premonition? Jego twórcy tworzą właśnie D4. Trailer gry nie zdradził praktycznie nic prócz tego, że możemy oczekiwać cell-shadingowej grafiki.
Nie mogło zabraknąć także gry o zombie. Jeszcze w tym roku na Xboxa One ukaże się Dead Rising 3. Podczas konferencji ukazano gameplay, w którym główny bohater przemierza miasto wypełnione po brzegi zombiakami. Co ciekawe w trakcie gry będzie można przywołać (przy pomocy własnego smartfona!) atak artyleryjski.
Z marek starych i sprawdzonych pojawi się także…
nowe Halo
, które będzie działało w 60 FPS. Jeśli chodzi o strzelanki nowy tytułem ekskluzywnym będzie także TitanFall od Respawn Entertainment (prawie jak CoD tylko z wielkimi mechami).
Podczas konferencji padły też słowa o zawiązaniu współpracy z ponad 200 studiami niezależnymi, które mają dostarczyć konsoli ponad 400 gier. Na Xbox One zagramy znów w Minecrafta (better quality? ;P) Niestety mimo zapowiedzi tak dużej ilości gier niezależnych zaprezentowano tylko jeden tytuł – Below, który delikatnie mówiąc nie powalił na kolana. Minimalistyczna grafika, rzut izometryczny, jakieś podziemia…Nie bardzo wiadomo do czego to przykleić.
Jeśli chodzi natomiast o gry multiplatformowe zostały zaprezentowane:
Metal Gear Solid: The Phantom Pain
(Fox Engine zapiera dech!),
Battlefield 4
(będzie chodził w 60 FPS) oraz nasz polski Wiedźmin 3. Po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć jego gameplay i chociaż pokaz trwał zdecydowanie zbyt krótko i składał się z luźno poucinanych fragmentów to zrobił pozytywne wrażenie. Miejmy nadzieję, że na konferencji Sony CDP Red pokaże nieco więcej materiału.
Jeśli lubicie nagrywać gameplaye ucieszy Was wiadomość o nawiązaniu współpracy z
Twitch’em.
Podczas konferencji zaprezentowano także możliwości
smartglass
– na tabletach i smartfonach będziemy mogli na bieżąco śledzić postępy w grze (timeline, statystyki, osiągnięcia), a nawet wykorzystywać je bardziej bezpośrednio (np. kształtując teren w Project Spark).