Telefony komórkowe oraz sieć internetowa na przenośnych komputerach – jeszcze w latach 90. było to dla nas nie do pomyślenia. Z pewnością na każdym kroku można było spotkać sceptyków, twierdzących, że na pewno nie przyjmie się to w społeczeństwie. Funkcjonalność tych urządzeń była wtedy jeszcze mocno ograniczona, więc ciężko było wyobrazić sobie ich późniejsze zastosowanie. A jednak – zmieniły się czasy, zmieniły się także nawyki użytkowników. Producenci nowinek technicznych wychowują sobie odbiorców i kreują potrzeby, które potem zaspokajają swoimi produktami. Czy to samo uda się zrobić producentom Google Glass?
Niewątpliwie jest to kolejny krok w kierunku rozwoju i duży przełom w dziedzinie technologii. Jednak cel jeszcze nie został osiągnięty. Google Glass to dopiero narzędzie – a to jak je wykorzystamy, zależy wyłącznie od nas.
Same okulary są udostępniane nadal w wersji testowej, więc większość ich możliwości wciąż jest jeszcze nieodkryta lub niedostępna. Jednak firmie w wypuszczeniu na rynek produktu nie przeszkodził nawet spór z Apple, które w 2006 roku złożyło wniosek patentowy na podobną technologię. Na konferencji zorganizowanej przez serwis AllThingsD Tim Cook stwierdził, że nie wierzy, iż okulary Google odniosą sukces. Przekonuje, że ogromny potencjał mają komputery noszone jak ubranie, ale Google Glass “to jeszcze nie jest to”.
“Minie jeszcze trochę czasu, zanim na własnej skórze przekonamy się, jakie możliwości niesie ze sobą to urządzenie. Jednak już teraz z pełnym przekonaniem można stwierdzić, że jest to przełomowe wydarzenie w historii. I już na zawsze to właśnie Google pozostanie jego głównym bohaterem”. –mówi Andrzej Okoń – Mobile Marketing Manager GRUPA 365NET.
Google Glass na chwilę obecną testować mogą tylko osoby mieszkające w USA – najpierw były to koncerny produkujące oprogramowanie, następnie przekazano je do testów internautom. Na szerszą skalę okulary mają być udostępnione w 2014 roku.